drogy
Max
Ahoj, moc děkuju za odpověd od Jany Marečkový dost mi pomohla. Pokud jde o mé další chutě na piko a alkohol tak je samozdřejmě mám, ale už mám silnější vůly a zvládám to lépe. Přemýšlel sem o návštěve psycologa a opravdu se mi do toho nechce. Zkusim ještě nákej čas počkat jestli se to zlepší samo a dám si pauzu i z trávou. Ale přecejenom bych požádal o náký ten kontakt kdyby náhodou nejlépe okr. Tábor,Písek děkuji. Ještě bych měl poslední otázku byl jsem kvartální alkoholik ted už jak sem minule psal 4měsíce abstinent. Myslíte že bych se za nákou dobu mohl občas napít střídmějc? Dříve mě to dost uklidnovalo a přišlo mi že v malí dávkách to bylo fakt super. Děkuji za odpověd a za kontakt. S pozdravem Max.

Odpověděl: Jana Marečková
Zdravím vás, Maxi, a děkuji za pozitivní zpětnou vazbu. Jsem ráda, že jste se znovu ozval.
A teď k vašim dalším otázkám.
Pokud se týká těch chutí znovu si dát. Měly by s abstinencí postupem času slábnout a objevovat se stále méně často. Je určitě dobře, že máte pevnou vůli a zvládáte to stále lépe. Pevná vůle je důležitá, ale neméně důležitá je  také motivace - tzn. mít na paměti a uvědomovat si, proč chci přestat, jaká negativa mi užívání přinášelo a znovu by přineslo a naopak jaké klady má pro mě abstinence. A jak jsem psala už minule, také to, že se člověk necítí psychicky dobře (např. ty deprese a úzkosti) může zafungovat tak, že na abstinenci rezignuje a rozjede se znovu. Takže je moudré snažit se eliminovat rizikové faktory co nejvíce to jde. V minulém dotazu jste zmiňoval, že jste začal sportovat a předpokládám, že jste tak nějak celkově nejspíše upravil svůj životní styl. To je nepochybně rovněž další z významných faktorů, které k udržení abstinence napomáhají - vyhýbat se lidem, místům a situacím, které jsem v minulosti měl s alkoholem nebo drogami spojeny.
Jinak co se týče možnosti té střídmé konzumace alkoholu do budoucna. Nelze zcela vyloučit, že postupem času by se vám kontrola nad množstvím a frekvencí pití mohla vrátit a byl byste to schopen ustát. Ale každopádně riziko, že se znovu na alkoholu rozjedete, je značné. Čím déle budete abstinovat, tím lépe, já bych to na vašem místě rozhodně hodně dlouho raději nepokoušela. A nakonec je pravděpodobné, že zklidnění a pohodu, kterou vám dříve alkohol přinášel, si budete umět navodit i jiným způsobem.
Píšete, že návštěvu odborníka prozatím odložíte a zkusíte vysadit i THC a počkat, jak to budete zvládat sám. Doporučila bych vám zakoupit v lékárně volně prodejný preparát MAGNE B6, který kolega MUDr. Minařík svým klientům za těchto okolností doporučuje, může vám pomoci na ty deprese a úzkosti. (Nástup účinků není okamžitý).
http://www.lekarna.cz/magne-b6-tbl-obd-50-1/#utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=DYN
Při nespavosti můžete v hojné míře popíjet meduňkový čaj, který rovněž zklidňuje.
V případě, že by se to nějak zadrhlo a nedařilo se, určitě neodkládejte tu návštěvu specialisty. Nemusíte se za to nikterak stydět a vnímat to jako svou slabost. Naopak, to, že si člověk uvědomí, že sám nezvládá a řekne si o pomoc, dokazuje jeho náhled na situaci a sílu věc řešit. (Kontakty na ty AT ambulance posílám níže). A opravdu by bylo škoda zahodit ten kus práce, který jste na sobě za ty čtyři měsíce nepochybně udělal.
Nu, držím palce ať to jde a jste ve svém životě spokojený. Hodně štěstí.
Ambulance pro léčbu alkoholismu a j. toxikománií, psychiatrická ambulance
AT ambulance
Nemocnice Tábor, a. s.
Světlogorská 2764, Tábor, 390 05
telefon: 381262497
MUDr. Věra Pelikánová
http://www.nemta.cz/psychiatricke-oddeleni/ambulance
Psychiatrická ambulance a AT poradna
Klášterská 72/II., Jindřichův Hradec, 377 01
telefon: 790366101
MUDr. Petr Láznička
Benešov, Ordinace pro návykové nemoci
AT ambulance
Tyršova 2070, Benešov, 256 01
telefon: 311440018
MUDr. Olga Kasková
Pokud by byl náhodou s objednáním ve výše uvedených ambulancích nějaký problém, můžete se obrátit na jedno z Kontaktních center (i anonymně) a potíže probrat s nimi. Mohli by vám samozřejmě doporučit i nějaké další vhodné ambulance, určitě mají v tomto směru situaci v regionu zmapovanou nejkvalitněji.
Tábor, Kontaktní centrum Auritus
Farní charita Tábor
Klokotská 114, Tábor, 390 01
telefon: 381255999
Mgr. Hana Vojtěchová
http://www.auritus.cz
Písek, Kontaktní centrum
Arkáda - sociálně psychologické centrum, o.s., nízkoprahové služby pro uživatele drog
Husovo náměstí 2/24, Písek, 397 01
telefon: 382228171
Mgr. Erika Kellerová
http://www.arkadacentrum.cz