Pervitin
Erika
Dobrý den. Po dlouhodobém a dost intenzivním užívání marihuany začíná mít mizivé účinky. Uvědomuju si a cejtim, že sem zralá na další ,,level\". Mám kontakty a znám se natolik abych věděla, že neodolám. Proto vás chci poprosit jestli byste mi alespoň neporadili jak to udělat relativně(opravdu si uvědomuju riziko) bezpečně? Jaké to na mě bude mít účinkya jak dlouho? a poznají to blízcí ?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Již jsem Vám odpověděla na Váš poslední dotaz v pořadí, omlouváme se za zdržení odpovědi. Pro jistotu kopíruji odpověď i sem:
Zdravím Vás. Omlouváme se za zpoždění odpovědi. Opravdu je nyní dotazů hodně, proto se nám ne vždy daří dodržet lhůty pro zodpovězení tak, jak bychom si přáli.
Co se týče Vašeho dotazu - sama tušíte, že vyzkoušet pervitin není zrovna nejlepší a nejbezpečnější rozhodnutí. Může to pro Vás znamenat dost rizik. Základní informace o účincích pervitinu naleznete na našem webu pod rubrikou Stimulační drogy - Pervitin. Tam najdete požadované informace o tom, jak na Vás bude pervitin působit, jak se pravděpodobně budete chovat, a také řadu informací o tom, jaké má užití (i jednorázové) rizika. To, zda si dáte pervitin, je samozřejmě jen Vaše rozhodnutí, ovšem pokud to bude mít negativní důsledky, tak je to také na Vás, jak se s tím vyrovnáte. Nikdo Vám v tom nemůže bránit, a jsem si vědomá toho, že ani informace o možných negativních dopadech, kterých může být celkem hodně (zejména pro psychické zdraví), Vás nemusí odradit. Jen mě napadá, co se za Vaší touhou vyzkoušet drogu, která je svými riziky s marihuanou nesrovnatelná, skrývá. Píšete, že v "v tomto světě se nedá žít". Za tím si neumím moc představit, co všechno Vás trápí, před čím byste chtěla utéct, co si myslíte, že se užitím drogy změní... Možná by stálo za to se nad tím zamyslet ještě předtím, než pervitin zkusíte. Co od toho čekáte? Jaké by to mělo mít výhody, co tím získáte? Změní to Váš život a pocit, že ve světě se nedá žít? Nebude to spíš naopak? Nedostanete se do situace, která bude ještě víc neřešitelná, než je teď? Nestálo by za to se obrátit spíš na nějakou terapeutickou pomoc, na odborníka, který by Vám pomohl se v situaci, ve které jste, lépe zorientovat, pokusil se spolu s Vámi přijít na příčiny, ze kterých Vaše nespokojenost, úzkost, obavy, zmatek, touha z toho útéct prostřednictvím drog, pramení? Získala byste potřebnou podporu, kterou si jistě zasloužíte... Zkuste to ještě zvážit.
Co se týče toho, zda to na Vás poznají Vaši blízcí - ano, je možné, že poznají, přinejmenším mohou poznat, že se chováte výrazně jinak, a budou z toho překvapení, zaskočení, a budou mít možná nějaké podezření i na užití drog.
Jak zmírnit rizika, pokud už pervitin užijete - rozhodně neužívejte drogu injekčně, to s sebou nese ještě hromadu zdravotních rizik dalších. Neužívejte drogu o samotě. Zkuste si zajistit místo a lidi kolem sebe, kde se budete cítit pohodlně, nebudete někde v klubu mezi kvantem neznámých lidí, kdy můžete zkolabovat nebo se dostat do nepříjemného psychického stavu, aniž by si toho kdokoli musel hned všimnout. Pravidelně doplňujte tekutiny. Nekombinujte pervitin s jinými látkami, včetně alkoholu, mohlo by to mít ošklivé následky. Pokud trpíte nějakými zdravotními problémy (zejména problémy se srdcem, vysokým krevním tlakem, epilepsií, nějakými chronickými chorobami jater, ledvin, případně berete na své obtíže nějaké léky, tak Vám důrazně doporučuju se opravdu pervitinu vyhnout - Váš zdravotní stav se může výrazně zhoršit, případně může dojít až k fatálnímu selhání (zejména v případě kardiovaskulárních potíží). Neužívejte vysoké dávky (to, co je pro lidi, kteří už mají zkušenost s pervitinem, relativně malá dávka, pro Vás může být až dost), pokud budete mít pocit, že na Vás první dávka moc nepůsobí, neberte další. Může to znamenat nikoli to, že jste si vzala málo, ale to, že je pervitin říznutý nějakou nebezpečnou příměsí, která má pozdější nástup účinku, a přidáním další dávky se můžete snadno předávkovat. To je tak velmi obecně...
Tak si to zkuste přebrat a uvidíte, k čemu dojdete. Já Vám samozřejmě doporučuji se experimentu vzdát a pokusit se o trochu jiný směr řešení Vašich pocitů a nepříjemných stavů, které v běžném životě zažíváte.
Přeji hodně štěstí. Pokud byste se chtěla na něco dozeptat, jsme k dispozici. Mějte jen prosím trpělivost s dobou odpovědi.
BO