methamfetamin
dascha
Dobrý den,
syn byl při náhodné silniční kontrole podroben testu na drogy a výsledek byl pozitivní.
Nebudu popisovat,že jako matka tento fakt nesu velmi těžce a nikdy se s tím nesrovnám....Už ten fakt, že je ( byl ) profesionální řidič, který jezdil bez nehod mě nutí k tomu, abych mu jakkoliv pomohla, pokud bude samozřejmě chtít spolupracovat.
Bylo mu zjištěno 188 ug/l methamfetaminu a 44 ug/l amfetaminu.
Dostal za tento přestupek od samosoudce peněžitý trest ve výši 14000 Kč a odebrání ŘP na dva roky.
K jaké dávce alkoholu se dají tyto naměřené hodnoty přirovnat ( pokud to lze )a jak moc nebezpečné tyto látky jsou ?
Děkuji za odpověď
Dascha

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
Váš syn s největší pravděpodobností užíval pervitin. K alkoholu to moc přirovnat nejde, protože jeho účinky jsou úplně jiné a často odlišné (spíše budivé). V každém případě je ale řízení pod vlivem perivitinu velmi nebezpečné pro něj i pro jeho okolí. Reakce nejsou správné, takový řidič se obvykle přeceňuje, má tendenci k vysoké rychlosti apod. Pervitin dodává nějakou dobu energii, tlumí potřbu spánku. Pak ale přichází vyčerpání, a to je také velmi nebezpečná doba k řízení. Zákaz řízení je tedy rozhodně správný. Teď záleží na Vašem synovi, jak s tím naloží. Jestli bude chtít s drogami přestat, pak pro něj bude Vaše podpora určitě důležitá. Chtít ale musí hlavně on.