DROGY
JARČA
MOJE DCERA MA 24 LET NĚKDY SE CHOVA NORMALNĚ ALE NĚKDY JE NERVNI NIC JI NEZAJIMA JE LINA .V MINULOSTI MĚLA PRITELE KTERY BRAL PERVITIN TED JE VE VEZENÍ .NAŠLA SI JINEHO KTERY TAKE V MINULOSTI BRAL DROGY NEVIM JESTLI ZNOVU DO TOHO NESPADLA .JAK SE NA TO PTAM TAK ŘIKA ŽE NE .PORADTE CO DELAT A NEBO JE TO OPOŽDĚNA PUBERTA A VYBOUŘENI. DIKY JARČA

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den.
Vaše obavy o dceru jsou pochopitelné, nicméně takto na dálku po internetu vám s jistotou vaše podezření nelze ani vyvrátit ani potvrdit. Nervozita, nezájem o své okolí a určitá lenost mohou být důsledkem užívání drog či psychofarmak, ale mohou mít řadu jiných příčin. Z vašeho dotazu předpokládám, že dcera někdy v minulosti drogy brala a samozřejmě vztah s někým, kdo je užívá/užíval může být pro ni rizikový. Na druhou stranu, pokud tvrdí, že drogy nebere, pokusila bych se to prozatím brát jako fakt a věřit jí. V každém případě však, pokud dcera u vás bydlí, máte nárok po ní vyžadovat, aby se na chodu vaší domácnosti aktivně podílela. Je dospělá, měla by tedy přispívat také finančně, (pokud ještě nestuduje), a současně respektovat vámi nastavená pravidla pro společné bydlení.
Váš dotaz je poměrně stručný a pro uspokojivé řešení by bylo rozumné situaci probrat podrobněji a zohlednit všechny okolnosti, které s ní souvisí. Tuto možnost však máte především v rámci osobní konzultace, přes internet se to příliš efektivně řešit nedá. Proto bych vám doporučila, abyste se obrátila na nejbližší kontaktní centrum, která poskytují poradenství také rodinám, kde se vyskytly problémy s užíváním drog. Když nám napíšete, odkud jste, můžeme vám vhodnou poradnu doporučit. A nebo se můžete podívat na www.drogy-info.cz vpravo do rubriky Mapa pomoci a ve vyhledávání zadat region a kontaktní centrum a přímo si vyhledat zařízení, kam se můžete obrátit.
Přeji hodně štěstí.