lízání
strejda ONKL
Dobrý den, potřeboval bych vidět jak dlouho policejní testy najdou marihuanu ve slinách... Nejezdím nahulenej jenom mám strach jak to dlouho nalížu.. Popřípadě jak pak jednat kdyby náhodou..děkuji..

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
policie používá v rámci silničních kontrol řidičů orientační testy ze slin, které jsou schopny užití marihuany detekovat cca týden i déle, závisí to na intenzitě předchozího užívání, obsahu THC v užívané marihuaně a také individuálním metabolismu organismu. Pakliže vám tento orientační test vyjde pozitivní, nemusí to znamenat, že řídíte pod vlivem. Tyto testy detekují i metabolity THC, které se z organismu vylučují poměrně dlouhou dobu, na vaši schopnosti řídit však nemají žádný vliv. V takovém případě je nutné provést laboratorní test z krve, který již je schopen rozlišit metabolity THC a tzv. "aktivní THC", jehož přítomnost znamená, že vaše schopnosti řídit mohou být narušeny. Toto "aktivní THC" je v krvi detekovatelné maximálně 18 hodin po užití marihuany.
Takže pokud to mám shrnout - za volant sedejte nejdříve po těch 18ti hodinách, v případě, že vám PČR v orientačním testu ze slin prokáže užívání marihuany, trvejte na přetestování z krve v laboratoři.