pervitin
Štěpán
Dobrý den,
je mi teď úplně čerstvých 16 let a pred dvěmi týdny jsem si zakouřil pervitin z alobalu. Asi týden jsem na to furt myslel jaké to bylo a myslim, že třetí den jsem se na chvilku jakoby složil, chvilku se klepal a měl jsem hroznou chuhť si dát. Teď na to myslím jen příležitostně a jen si vzpomenu jaký to bylo, ale vůbec to není tak, že bych bez toho nemohl být. Chci se zeptat, zda si můžu šňupnout nebo užít nitrožilně a pak mít třeba hroznej týden, ale být v pohodě? Odjakživa jsem měl takovou touhu zažít co která droga udělá, jak to je stav, jen jednou skoro všechno zkusit a pak na to nešáhnout. Je to pro takový divný klid v duši, že já sám vím oč se jedná. Prosím o radu, nechci přijít o přítelkyni, zklamat rodinu, popřípadě si rovnou zničit život. Popřípadě jsou nějaké dané bezpečné intervaly v kterých si člověk může pravidelně dávat? myslím např. jednou za půl roku. Díky š.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pro každého je bezpečné něco jiného. Někdo si dá jednou a "probere se" za deset let, úplně na dně, někdo zvládne příležitostné braní a za dva roky ze dnne na den ho to přestane bavit. Problém je v tom, že nikdy není předem jasné, do které skupiny kdo patří, takže je to trochu hraní si s ohněm. Podle toho, jak Vás sebrala první zkušenost s drogou, jak dlouho jste na to myslel a i teď se tím zabýváte, řekla bych, že nebude z těch, kdo budou mít nad drogou úplnou vládu. Takže jestli opravdu nechcete přijít o to všechno, co popisujete, odpusťte si tenhle risk, nestojí to za to.