Piko
Ema
Dobrý den. Chci se zeptat jestli člověk, který nemá s drogami žádné skušenosti pozná, že je někdo pod vlivem pervitinu? Jak se takový člověk chová? (když pominu hyperaktivitu a následnou únavu) Poznají rodiče, že sestra je pod vlivem drogy? Určitě by ji odvezli do blázince a to nechci, zatím jí chci pomoct sama. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
rodiče to pravděpodobně dost dlouhou dobu poznat nemusí. Všimnou si nejspíš nějaké změny chování, ale když to bude Vaše sestra popírat, bude trvat dlouho, než se doberou pravdy. Otázka je, jestli je to pro Vaši sestru dobře. Tím, že jí pomáháte problém s drogami tajit, jí nijak neprospějete. Nevím, jak máte v plánu jí pomoci, ale většinou to bývá pro sourozence skoro nemožné, pokud ten druhý sám nechce. Spíš si tím přiděláte problémy ještě Vy sama. A sestře tím dáváte čas propadnout se hlouběji do drog a do závislosti. Čím dřívější se účinná pomoc, na které se podílí celá rodina, tím lépe. Ze začátku by Vám sestra asi nepoděkovala, jsem si ale jistá, že zpětně by Váš zásah ocenila.