podezdření
Jurašňura
Dobrý den
Chtěl bych poradit jestli by mohla moje sestra brát drogy a jak se to dá poznat a případně poradit. Jelikož během měsíce jsem na ní pozoroval jisté změny chování, mluví úplně z cesty jakoby se jí pomátl mozek, skoro nespí a nejí. připadá mi to jako by ujela na perníku. Je jí 22 chodí s přítelem už 4,5 roku a opravdu už si s ní nevíme rady nikdo. Kolikrát se ráno ve dvě zbalí a odjede do Prostějova a řekne jen že jí něco řeklo že tam prostě musí na náš dotaz co tam bude dělat. po 2 hodinách se vrátí a jako by se nic nedělo.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
nu, podle toho, jak situaci popisujete, je skutečně možné, že sestra pervitin bere. Ale může to mít i jiné příčiny, těžko říci takhle po internetu. Zkoušeli jste se už na to vaší sestry zeptat? Tím by určitě bylo dobré začít. Vyplatí se počkat si na vhodnou chvíli, kdy sestra "bude při smyslech" a říci jí, že jste si povšimli výrazných změn v jejím chování, které vás zneklidňují a trápí, a zda ona sama pro to má nějaké konkrétní vysvětlení a je ochotna mluvit o tom, co se děje. Uvidíte, co vám k tomu řekne a jak bude reagovat. Nelze vyloučit, že vám pervitin nepřizná, ačkoli ho možná bere. Těžko ji však k tomu nějak donutit, navíc je opravdu možné, že jádro problému leží jinde. Každopádně však, pokud žijete v jedné domácnosti, můžete nastavit pravidla pro společné fungování. Sestra je dospělá, v případě, že nestuduje by se měla finančně i prakticky podílet na jejím chodu a měla by respektovat i další podmínky, které vy považujete ve společném bydlení za zásadní. Chápu, že máte o sestru především strach a obáváte se, aby nespadla do nějakých průšvihů. Pokud se situace nezlepší, bylo by rozumné, abyste se vy, jako rodina obrátili na poradnu a problémy probrali podrobněji na osobní konzultaci. Vzhledem k tomu, že v dotazu zmiňujete Prostějov, posílám odkaz na organizaci v Prostějově, která poskytuje pomoc a poradenství rodinám, kde nastaly problémy s užíváním drog.
http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/kontaktni-centra/kontaktni-centrum-prostejov/
Přeji, ať to dobře dopadne.