Drogy
Max
Ahoj, začnu od začátku nejprve sem měl problém s alkoholem pil sem 10let stoho posledních 5 let opravdu hodně prostě každý volno, ale i v práci.Myslim že jsem měl párkrát i lehčí otravu ráno mi brněli ruce a srdce jelo na plný obrátky když sem se zved s postele no hrozný opice. Do toho sem hulil trávu tak 5x týdně. Později jsem přičuch i k piku to jsem si dával asi jednou měsíčně pak každý víkend to trvalo rok než sem zjistil že takhle se odrovnám měl sem pocit že sem v nákym zlim snu byl sem úplně mimo a nevěděl sem jak stoho ven práci už sem taky nezvládal a poslední dobou stavy úskosti. Vyhledal sem pomoc a chtěl dojíždět do poradny kde jsem byl asi 2x měl sem stoho strašný deprese při první návštěvě i výpadek paměti. Ted jsem už 4 měsíce čistý ani kapka alkoholu a žádný piko. Je mi o poznání lépe a začal sem i sportovat cítím se fit ale někdy mám pořád strašný stavy úzkosti příde to náhle asi i prostředim to je začne mi bejt zima a mám sucho v ústech klepu se a sem mimo a čím víc na to myslim tim je to horší.. Příde mi že mám něco s psichykou a že už se to nezlepší nikdy :( ted už jen kouřim marihuanu jinak nic. chci být zase normální a chtěl bych se dozvědět jestli to přejde samo časem ty depky.. ted je mi 26let. Moc děkuju za odpověd

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Maxi.
V prvé řadě bych vám chtěla pogratulovat k tomu, jak jste se dokázal "poprat" s tím nadužíváním alkoholu a pervitinu. Určitě to nebylo úplně jednoduché a 4 měsíce abstinence, (tedy, až na tu marihuanu), znamenají opravdu hodně. Dokonce ani nezmiňujete, že by vás nějak výrazně pronásledovaly chutě si znovu dát a udržení abstinence by pro vás představovalo zásadní problém. Co vás nyní trápí, jsou silné stavy úzkosti a deprese, (které samy o sobě často mohou vést k relapsu v užívání alkoholu/drog ), a zajímá vás, jestli přejdou samy od sebe. Je samozřejmě možné, že by časem potíže spontánně zeslábly či vymizely. Ale obávám se, že vám toto nikdo nezaručí, těžko odhadnout, jak se věci budou vyvíjet. Myslím, že je zbytečné se dál trápit a čekat, jestli se to samo zlepší. Podstatné je, že se necítíte dobře a je v zásadě jedno, zda to má bezprostřední příčinu v minulém užívání pervitinu a alkoholu a nebo tyto potíže užívání předcházely. Píšete, že jste v minulosti vyhledal poradnu, nicméně to pro vás byl zážitek spíše negativní. Já bych to na vašem místě ještě nevzdávala a dala tomu šanci. Nejspíše bych se obrátila rovnou na psychiatrickou AT ambulanci, kde nemusíte mít obavy otevřít i problém užívání pervitinu a alkoholu, neboť lékaři v tomto typu ambulancí se na léčbu závislosti a psychiatrické obtíže s tím spojené specializují. Navíc vám lékař v případě potřeby bude moci předepsat vhodnou medikaci a doporučit psychoterapii, která vám s vašimi současnými problémy může zásadně pomoci. Co myslíte, bylo by to pro vás přijatelné řešení?
Držím palce a uvidíte, že bude lépe.
PS1: Jen mě ještě napadá, že by možná stálo za to zkusit nějakou dobu vysadit i tu marihuanu. Ve vyjímečných případech a u disponovaných jedinců totiž může THC zhoršovat ty úzkostné stavy. Ale může to mít i efekt opačný. To by bylo třeba probrat s psychiatrem podrobněji v rámci osobní konzultace.
PS2: Pokud byste o návštěvě lékaře uvažoval a nevěděl, kam se obrátit, můžete si nejbližší AT ambulanci dle regionu vyhledat na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci. Nebo znovu napište, někoho vám doporučíme. Vlastně budu ráda, když napíšete, jak se daří, v každém případě. Ještě jednou hodně štěstí.