alkohol
Alenka
Dobry den jiz drve jsem vam pasla ze muj pritel je vyleceny narkoman a ze ma ted problemy s pitim,byly jsem uz v dolecovacim centru ale porad je to stejny ma porad potrbebu pit alkohol do doho si veme obcas tramal.Rikam mu ze to je spatny,ze by to nemel michat dohromady,odpovi ze kdyz si veme tramal rano a vecer si da par piv ze mu to nic neudla.Vim ze vyleceney narkoman se poradne nikdy nevyleci,to se s nim potahne asi navzdy,a asi i proto mam strach s nim mit dite.V jadru je to ale hodnej a nekdy milej clovek,a hodne se zmenil od ty doby co s skoncil s drogama.Vim ze se drive lecil i u vas v sananimu a ze jste mu tam hodne pomohli,aby mohl normalne zit a za to vam moc dekuji. dekuji predem za vasi odpoved
Alena

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Aleno.
Vaše vnímání situace je v pořádku. Konzumace alkoholu, potažmo léčiv, na které je možnost vzniku závislosti (a to se týká i Tramalu), je pro abstinující osoby od drog vždy určité riziko a měli by se před těmito riziky více než chránit. To, že přítel využívá služeb Doléčovacího centra je rozhodně dobré. Zdali to nepřináší úspěchy hned, je mi bohužel líto, ale tyto záležitosti jsou skoro vždy dlouhodobé procesy. Jestliže je přítel na sezeních upřímný a sděluje okolnosti, tak jak jsou, jistě od pracovníků DC i od služebně starších klientů dostane informaci, že jeho chování úplně v pořádku není...
Uvádíte jisté pochybnosti. Nejste si jistá, zda by přítel byl schopen přijmout odpovědnost v případě početí dítěte a umím si představit, že máte mnohé další...
Netuším, zda jsme Vás již odkazovali na naši poradnu pro blízké osoby. Myslím, že by bylo rozumné ji využít. Měla byste zde mnohem více prostoru v osobním kontaktu probrat vše, co se života po boku závislé osoby týče a možná by Vám to pomohlo si v sobě nějaké věci ujasnit.
Poradna pro rodiče, partnery osoby blízké, o.s. SANANIM
(poradna se nachází v kavárně Café Therapy, v její zadní části)
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel:  284 824 234
Fax:  284 824 235
GSM:  739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba: PO až PÁ 9,00 - 19,00
Je třeba se nejdříve s poradnou během provozní doby spojit a na první konzultaci se objednat. Veškeré služby jsou bezplatné. Více informací k nahlédnutí zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte hezky. Přeji, ať se vše začne odvíjet lepším směrem.
S pozdravem Markéta K.