Sám neviem aký názov mám dať.
honey23
Potrebujem iba poradiť s jedinou vecou...Stala sa mi taká vec, dal som si péčko a na druhý deň som mal stále horúčky 38 a nechcela klesnúť. Tak sa chcem spýtať, či to je kvôli péčku alebo som proste chytil normálny vírus? Viem, že tu sú ľudia s horšími problémami, zažívam dojazd a proste zajtra-piatok mám veľmi dôležitý deň...Takže ak je to kvôli péčku, tak mi tá horúčka ustúpi a budem zase v poriadku keď sa vyspím? A ešte jedna vec, bral som to asi tak dva tri krát do týždňa dva mesiace...potom som s tým sekol a brával to tak raz za čas že raz za jeden dva mesiace niekedy aj dvakrát do dvoch mesiacov, ale teraz som natom nejak zase začal fičať, najprv iba že každý piatok- na úlet s priateľkou, ona k tomu toleranciu nemá už sme si povedali že nato je*eme a je..ale proste ja čo tu mám takých kamarátov čo mám, tak tý keď to proste vytiahnu tak ja sa nedokážem ovládnuť aj keď som sľúbil priateľke, že bez nej si to nedám- jedine tak spolu (ale ani to už nechceme) viem, že mi asi poradíte, aby som sa prestal stýkať s kamarátmi, ale mám dve skupiny kamarátov-smašky na péčku a druhá sú húliči..hej húlil som štyri roky ale rozhodol som sa a cítim že som nadobudol pevnú vôlu s tým prestať. No ale čo ak pôjdem niekam iba tak von tuto po našom mestečku a stretnem ich a povedia mi aby som sa išiel nafetovať...Jediné čo mi ostáva je, aby som si proste kur*a dupol a povedal ne choďte do prdele...Ďakujem, že ma vypočujete.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Bohužel se nám dotazy nakupily, a kolegové specialisti (psychiatři, farmakologové) nejsou nyní k dispozici, takže přicházející dotazy zvládáme poněkud těžce. Doufám, že nás omluvíte.
Podle toho, co píšete, si netroufnu rozsoudit, zda horečka, kterou jste měl, byla způsobená pervitinem (resp. důsledky jeho užití na Váš zdravotní stav, který podrobně neznám, případně užití příměsí, které v pervitinu, zvláště  koupeném "na ulici" obvykle bývají). Je dobře možné, že jste v okamžiku, kdy byl organismus oslaben pervitinem, chytl nějaký "virus" a skolila Vás horečka a jiné příznaky. Je také možné, že Váš zdravotní stav už před užitím pervitinu nebyl zcela dokonalý, a pervitin způsobil nějaké nesnáze, provázené vysokou teplotou... Teď už s odstupem jistě dokážete říct, jaký to mělo průběh a patrně dokážete i sám lépe rozsoudit než já, zda to mělo nebo nemělo souvislost s pervitinem. Sám jistě lépe víte, jak na tom zdravotně jste, a jestli pervitin nemohl zdůraznit a vyprovokovat nějaké nesnáze, které s Vaším zdravotním stavem souvisí - např. nemůžu tušit, zda nemáte nějaké komplikace se srdcem, játry, alergiemi... kde všude se může (a navíc nejen v těchto případech) užití pervitinu, které je pro organismus jednoznačně zátěž, projevit.
Co se týče druhé otázky - myslím, že řešení a odpověď vyplývá celkem jasně z toho, co píšete Vy sám. Obávám se, že pokud chcete přestat, tak není, jiné cesty, než se přestat stýkat s lidmi, kteří berou... obzvlášť pokud kontakt s nimi končí tím, že Vám poví, abyste se šel nafetovat a Vy jdete...
To nemají moc velkou práci Vás přemluvit... Píšete, že jste přestal s "hulením", tedy předpokládám s kouřením marihuany. Já (a asi budu mít i zastání mezi 100% svých kolegů) považuju pervitin za drogu, která dokáže způsobit mnohem horší poškození, má větší potenciál vzniku závislosti a vůči organismu je o mnoho víc nešetrnější než marihuana. Tak se jen ptám, proč jste zvolil cestu přestat s marihuanou (menší zlo) a pokračovat s pervitinem (větší zlo)?
Píšete, že pervitin berete hlavně s přítelkyní (ze skryté poznámky jsem pochopila, že je především proto, abyste si užili sex, který si sice dokážete užít i bez toho, ale není to ono) a že jste si s přítelkyní řekli, že budete brát jen spolu... a počítám, že se Vám to nedaří úplně dodržet...
A chcete, abychom Vás vyposlechli, odpověděli a hlavně pomohli. Když budu hodně tvrdá, tak vyposlechnout Vás můžu, odpovědět Vám můžu, ale pomoc, která by Vás zázrakem zbavila problému, Vám poskytnout nemůžu.
Myslím, že to sám víte, protože píšete, že tušíte, co Vám napíšeme a v zásadě nastiňujete, jaké by mohlo být (aspoň to prvotní) řešení... přestat se stýkat s lidmi, co berou. Přestat chodit na místa, kde jsou, vyhýbat se kontaktu s prostředím, kde je droga dostupná. Je to jedna z možností, kterou máte. Volba je na Vás. Sám popisujete, že jste se zbavil užívání marihuany - zapátrejte v paměti, co Vám pomohlo. Bude to chtít tentokrát asi více sil - pervitin je přec jen silnější kalibr. Ale jde to. A kdyby Vám to nešlo, tak se můžete znovu obrátit o pomoc. Nevím jakou podporu máte v přítelkyni, která taky občas bere... a nevím, jak moc ona chce přestat, a zda se do toho nestahujete navzájem... je to dost dobře možné. Pak je situace dosti složitá, protože pokud Vy budete chtít přestat, a přítelkyně nebude rozhodnutá, tak Vás pravděpodobně bude vláčet s sebou. Pokud je rozhodnutá přestat, bude to jednodušší, ale nikoli "jednoduché", protože lidi, kteří mají zkušenost se vztahem "na drogách", spolu obyčejně nevydrží abstinovat... i když výjimky mohou být.
A proto Vás v případě, že Vám nebude dařit s tím přestat, a budete o to opravdu stát, pravděpodobně odkážu na někoho z kolegů ve Vašem regionu, kdo by Vám s tím mohl pomoct. Protože internetová poradna je zpravidla první krok, a obyčejně nestačí k tomu, aby Vám byla poskytnutá potřebná podpora, kterou byste potřeboval. I proto, že může mít valné zpoždění od chvíle, kdy jste jí potřeboval. Osobní kontakt s profesionálem považuju za cestu, která by měla rozhodně větší cenu a efekt.
Přeji hodně štěstí.