Tox. Psych. dlouho trvajcí
Tomáš
Dobrý den. Je mi 18let. Psal jsem semka pár dní po novém roce a nevědel jsem co se to semnou děje ale byla a furt to je toxická psychóza. Už je to 4 měsíce a lepší se to pomaloučku po malých či minimálních znaků. První měsíc jsem se neléčil pak jsem o tom řekl a přišla ambulantní léčba. Nejprve asi 1,5 měsíce Seroquol 0,25 a Zoloft 0,50, poté asi 1měsíc Rispen 1 a poté asi půl měsíce rispen 2 a zoloft 100. Docela váhám jestli se to zlepší nebo ne. Rodina si myslí, že už bych měl bejt dávno zdravej. Já jsem četl, že tox. psych. trvá nejčastějc po halucinogenech půl roku a řikala mi to i moje psychyatrička. Tedka budu dělat testy na duševní predispozice. Ptám se vás jestli nevíte kdy se to vyléčí nebo co mi je. Tox. psych. mi začla po užití houbičkách a marihuany + alkohol. za necelý týden se rozvinula do akutního stádia to přešlo ale po 2,5 měsící a poslední půl měsíce mi je tědka už všechno jedno i to že jsem furt mimo realitu ale vím co má být realný, myšlenky o stvoření světa, lidi mi přijdou divný, zhoršen fyzický i psychický stav atp. Moje drog. kariera je 1 měsíc adderall xr, 2x lsd, 2x houbčiky, 4 roky přiležitostně marihuana. Děkuji za odpověd. Tomáš

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je pravda, že toxická psychóza může trvat až 6 měsíců od posledního užití drogy. Váš stav by se měl postupně zlepšovat. Pokud ne, nebo potíže ani po půl roce úplně nezmizí, je třeba diagnózu přehodnotit. To ale jistě Vaše lékařka udělá, zkuste být trpěliví, Vy i Vaše rodina, a ještě nějakou dobu počkat. Kombinace, kterou jste si psychózu "uhnal", je celkem typická a její následky se mohou napravovat dlouho. V každém případě do budoucna byste se měl striktně jakýmkoli halucinogenům vyhnout.