zasranej perník!
standa
...po deseti prošnupaných letech toho mám plné zuby,ale vím,že sám bez odborné pomoci to nedokážu...jen by mě zajímalo na koho konkrétně se mohu obrátit.byl jsem v Káčku,ale rozhovor se studentkou/21let!/která netuší o čem mluvím,mě dost zklamal...!díky Standa 33

Odpověděl: Jana Marečková
Zdravím, Stando.
Bylo by moc fajn, kdyby vás neuspokojivá zkušenost s konzultací v káčku od vašeho rozhodnutí abstinovat neodradila, protože si myslím, že po desíti letech na pervitinu je to docela moudré rozhodnutí. Už proto, že do budoucna se vaše situace sama od sebe nejspíš nezlepší a nevyřeší, naopak bych řekla, že na pervitinu to bude asi jen horší.
Důvody vašeho zklamání celkem chápu, nesetkávám se s takovou situací poprvé. Na druhou stranu určitě máte ještě možnost do káčka zatelefonovat a objednat se na předléčebné poradenství s tím, že byste uvítal, kdyby se vám mohl věnovat někdo, kdo má s problematikou delší zkušenosti a bude schopen reflektovat vaše problémy komplexněji. (Ono platí obecně, že ne každý psychoterapeut si s každým klientem osobnostně vyhovují).
Další možností by pro vás mohlo být vyhledání AT ambulance, což jsou ordinace psychiatrů, kteří se specializují na ambulantní (a substituční) léčbu závislostí na alkoholu i nealkoholových drogách. Ti by vám také v případě vašeho zájmu o pobytovou léčbu, např. v terapeutické komunitě, byli schopni poradit a eventuelně vám ji pomoci zprostředkovat. AT ambulance bývají ve všech větších městech (nepíšete odkud jste), jejich adresář s vyhledáváním podle regionu najdete na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci.
Tak to určitě nevzdávejte, budu vám držet palce, ať to s tou léčbou a abstinencí vyjde a jste nakonec ve svém životě spokojený.
PS: Jen mě ještě napadá k tomu problému velmi mladých pracovníků v kontaktních centrech. Víte, ono je to také o financích. Vzhledem ke způsobu financování těchto neziskových organizací i tomu, že sehnat sponzory na tento druh služeb je takřka nemožné, nebývá platové ohodnocení zaměstnanců nikterak oslnivé. A celkem často se stává, že starší a zkušení terapeuti, zejména pokud mají rodiny, odchází pracovat do jiné sféry. Na druhou stranu - i oni někdy s tímto povoláním začínali. Ale to jen na vysvětlenou.