Marihuana
Mia
Dobrý den, mám problém s hulením :( ráda bych přestala, ale když vysadím jsem silně náladová a někdy se i samapoškozuju a tak to nahradím lexaurinem, nevím co je horší, klasické cigarety nekouřím skoro 6 let, přestala sem po porodu, ale od prosince 2010 jsem začala zase hulit každý den po dobu 10 měsíců pak 2 měsíce jsem byla čistá a od zase cca od listopadu v tom jedu. Nenávidím se za to jakej sem slaboch. Chci přestat kvůli dcerce, nezanedbávám jí nebo tak to určitě ne ani okolí o tom neví, nikdy jsem nic jiného nezkoušela. Nevím si rady tak Vám budu vděčná za jakoukoliv radu, díky. Mia

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Mio.
S tou sebemedikací lexaurinem bych byla velmi opatrná, mohlo by to být z bláta do louže. Návykový potenciál těchto léků je určitě vyšší než u marihuany a mohlo by se stát, že jen vyměníte jednu drogu za jinou. Každopádně je však rozumné, že své každodenní užívání THC vnímáte negativně a chcete s tím něco dělat. Vysazení marihuany často provází nepříjemné psychosomatické potíže. Kolega MUDr. Minařík v těchto případech svým klientům doporučuje užívání volně prodejného preparátu MAGNE B a při nespavosti a podrážděnosti hojné popíjení meduňkového čaje. Můžete to vyzkoušet. Nicméně bych vám stejně asi doporučila, abyste si s tím raději nechala pomoci odborníkem, zvláště s ohledem na to sebepoškozování, které zmiňujete. Není to žádná ostuda, pokud člověk něco sám nezvládá, obrátit se na kvalifikovanou pomoc. Existují i jiné léky, než je ten lexaurin, jejichž návykový potenciál je minimální a mohou od stavů úzkosti a výkyvů nálad pomoci. Na vašem místě bych se zkusila obrátit na terapeuta-psychiatra, který má současně zkušenosti s problematikou závislostí. Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit na níže uvedený kontakt, pokud ne, zkuste si nejbližší AT ambulanci vyhledat na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci. A nebo znovu napište a my vám někoho doporučíme.
Jinak držím palce, ať zvládáte, a hodně štěstí vám i vaší dcerce.
CADAS - Specializované ambulantní služby SANANIM
Spálená 12, Praha 1
tel.: 222 924 245
web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html