pervinit
Ilona
Dobrý den, nedávno jsem se dozvěděla, že moje dcera 32 let pravděpodobně podle všech příznaků (tj. hubne, špatná pleť, stále spí nebo je naopak aktivní) bere pervitin. Nevím v jakém množství a jak často, poslední dobou se mi vyhýbá, nebere telefony a neodpovídá na SMS. Má osmiletého syna a partnera, s kterým jsem to konzultovala. Nevím jakým způsobem to s ní mám řešit... bojím se, že budu dost tvrdá, protože mě bolí a vadí, že u toho je u vnuk. Ráda se zastavím u vás osobně na případnou konzultaci... zatím jsem nenašla odvahu za ní jít a zeptat se na rovinu. Děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Ilono.
Domnívám se, že zajít to probrat do poradny osobně, je to nejrozumější, co za současné situace můžete udělat. Ideální by bylo, kdyby se k vám připojil i současný partner vaší dcery. (Z vašeho dotazu předpokládám, že on pervitin neužívá). Podle popisu problémů by to na ten pervitin docela ukazovalo, ale se stoprocentní jistotou to takhle po internetu potvrdit nelze. Chápu, že zvláště s ohledem na vnuka vás to velice trápí, a také to, že na druhou stranu nemáte odvahu se dcery napřímo zeptat a jít do konfrontační situace, což si myslím, že bude stejně potřeba. Ta osobní konzultace by vám mohla pomoci připravit se na rozhovor s dcerou i případnou strategii, jak se k dceři chovat a jaké další kroky podniknout.
Níže vám posílám kontakt na poradnu pro rodiče a blízké, která je v Praze. Služba je bezplatná, je však dobré si nejdříve zavolat a objednat se. Pokud to máte do Prahy daleko, můžete se obrátit na nejbližší kontaktní centrum. Jejich adresář najdete na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci.
Přeji hodně štěstí a ať to dobře dopadne.
Poradna pro rodiče
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
GSM: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-%28ppr%29.html