strach o syna
truhla
Dobrý den.Mám 15ti letého syna a poslední dobou ho nepoznávám.chodí za školu,doma se nám ztrácí peníze,je podrážděný někdy až zlý.Všechno je mu jedno,na ničem mu nezáleží.Domluvy nepomáhají.Nechala jsem mu udělat toxikologický rozbor moči aniž by to věděl a výsledek byl pozitivní na THC.Prosím jak mám postupovat dál?Děkuji Lucie

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den.
Na vašem místě bych se nejdříve zašla někam poradit osobně. V rámci konzultace s odborníkem budete moci problém uchopit komplexně, získat na situaci lepší náhled a případně se také vyvarovat postupů, které nevedou k řešení potíží, ale naopak mohou vyhrotit. Těžko takhle po internetu posoudit, nakolik je v chování vašeho syna příčinou užívání marihuany, nakolik to souvisí s jeho věkem a jaké další případné komplikace za tím mohou být. Optímální by bylo, kdyby se na konzultaci s vámi vypravil i otec vašeho syna, případně váš partner, protože při řešení problematického chování potomka by jeho blízcí měli zaujímat pokud možno jednotný postoj.
A také bych vás chtěla uklidnit, aniž bych vaši situaci bagatelizovala, že řada dospívajících si prošla nějakou zkušeností s psychotropními látkami a zdaleka to neznamená, že všichni skončili na ulici se závislostí na heroinu. Těch je opravdu menšina, ale samozřejmě je rozumné se k problému nestavět zády a snažit se ho včas řešit.
Níže vám posílám kontakt na Poradnu pro rodiče v Praze, kam byste se mohla obrátit. Pokud to máte do Prahy daleko, obraťte se na nejbližší kontaktní centrum, jejich adresář s vyhledáváním podle regionů najdete na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci. A nebo znovu napište, konkrétní organizaci vám doporučíme.
Hodně štěstí.
Poradna pro rodiče
Café Therapy
Školská 30, Praha 1
tel: 284 824 234; 739 268 527
web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-%28ppr%29.html