možná recidiva?
Žába
Dobrý den, můj manžel byl v roce 2006 závislý na heroinu. Absolvoval léčbu v Bohnicích a pak společnými silami jsme závislost překonali. Teď jsem u něj objevila pytlíček s marihuanou a on mi to i potvrdil, že to \" hulí \" ( vymlouvá se na problémy se zubami ). Zajímalo by mě zda se jedná o recidivu a může to pokračovat až k trvdým drogám. Poprosím vás o radu jak postupovat, jelikož máme 2 děti mám se čeho obávat? Děkuji za vaši odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Uvádíte, že manžel prošel léčbou v PL Bohnice. Předpokládám tedy, že je Praha pro Vás dostupná. Doporučuji se obrátit na kolegyni, která se přímo specializuje na práci s rodinnými příslušníky uživatelů nelegálních drog. V osobním kontaktu budete mít mnohem více prostoru probrat vše potřebné a účinněji se poradit, jak s manželem na toto téma komunikovat, jak jej třeba i lépe motivovat, doplnit si chybějící informace a naplánovat další možné kroky...
Těžko takto po internetu situaci hodnotit objektivně. Platí obecné pravidlo pro všechny abstinující osoby a to je - držet se od všeho co může další závislost vyvolat. Též se vyvarovat všemu, co může ovlivnit vědomí (potažmo chování), které by mohlo zapříčinit to, že dotyčná osoba po primární droze sáhne.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
(poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy)
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel:  284 824 234
Fax:  284 824 235
GSM:  739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Provozní doba: PO až PÁ 9,00 - 19,00
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Na první konzultaci je zapotřebí se předen objednat během provozní doby. Veškeré poradenské služby jsou bezplatné. Uvedená poradna pro blízké osoby spadá pod stejnou organizaci jako tato webová poradna, kam jste napsala. Více informací naleznete zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Mějte se hezky. S pozdravem Markéta K.