návrat z vězení
Mona
Dobrý den, můj přítel se vrátil po letech z vězení, kde byl kvůli drogám. Já jsem si však zatím našla partnera, který je velice inteligentní,hodný a obětavý. Přítel se z vězení vrátil i se žloutenkou typu C. Je venku zatím krátce, ale působí na mě velice kladným dojmem. Intenzivně hledá práci, řeší dluhy a ostatní záležitosti. Chce také podstoupit léčbu žloutenky, tvrdí mi,že kvůli mě, abychom spolu mohli žít jako normální pár. Mám teď v hlavě obrovské dilema,zda ukončit nový vztah,či nechat vše tak, jak to je.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Mono.
Obávám se, že vaše dilema za vás nikdo nevyřeší, rozhodnout se budete muset vy sama. Je samozřejmě možné, že bývalý přítel bude po návratu z vězení v pořádku a váš vztah by byl funkční. Ale zároveň je možné, že byť by expřítel drogy nezačal brát, časem by se třeba ukázalo, že jste již každý "někde jinde" a skončilo by to rozchodem. A stejně tak pokud se týče vašeho současného vztahu. Bohužel, ve vztazích nikdy nemáte stoprocentní záruku, že vaše rozhodnutí je do budoucna jednoznačně to správné, které vám zajistí, že budete s partnerem napořád šťastní. A to i v případě, že v tom nefigurují drogy a další specifické okolnosti. Určitě se však vyplatí ve svých rozhodnutích zohledňovat i argumenty rozumu, nejen citu a pocitů a nesnažit se to vyřešit ze dne na den.
Zvláště s ohledem na to, co píšete ve skryté poznámce, rozumím, jak je to pro vás těžké a asi bych vám doporučila zajít to do nějaké poradny probrat osobně. Tím nic nezkazíte a ve spolupráci s nezaujatým odborníkem se vám určitě podaří získat od situace větší odstup a lépe zvážit další kroky do budoucna.
Můžete se obrátit například na poradnu pro mezilidské vztahy, kontakt viz níže, a nebo na psychologa.
Přeji, ať svého rozhodnutí v budoucnu nelitujete, ať už se rozhodnete jakkoli. Hodně štěstí.
Poradna pro mezilidské vztahy Děčín
Pohraniční 1288/1
3. patro, sekce "A"
Tel.: 775 663 520