rivotril je pryč-návyk na ostatní léky?
tardbas
Dobrý den,
chci se s Vámi podělit i o radostnější věc, než jen neúspěchy a potíže popisované dotazujícími. Již jsem zde před delším časem několikrát položil dotaz ohledně svojí závislosti a šílených stavech spojených s pokusy vymanit se z chronického braní rivotrilu...podařilo se:-))
Zároveň ale chci rozptýlit obavu z možných komplikací - pravděpodobně budu dlouhodobě brát tyto léky:
-lamotrigin (lamotrix)
-sertralin (zoloft)
-prometazin (prothazin)
Nemá některý z nich výraznější potenciál závislosti - vzhledem k tomu, že jsem zřejmě hodně disponovaný ke vzniku? (alkohol , léky....)..zvláště poslední-vzhledem k uklidňujícímu účinku mne trochu straší.
Díky.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
předně gratuluji, že jste se závislosti na Rivotrilu zbavil. Není to vůbec jednoduché, což by určitě potvrdilo i mnoho dalších návštěníků naší poradny. Proto je fajn, když někdo napíše i o svém úspěchu.
Z léků, které nyní užíváte, nemusíte mít žádné obavy. Ani jeden z nich nevytváří závoslost. V každém případě je vždy dobré na to lékaře upozornit, pokud máte pocit, že máte k závislosti velké sklony. Např. i v případě narkózy nebo nějakého zákroku je možné požadovat něco jiného než opiáty. Naši klienti, kteří jsou po léčbě, to tak dělají a nebývá s tím problém.
Přeji hodně sil, ať už Vás žádn další závislost v životě nepotká.