problematika ex-users a dostupné zdroje
she81
Ahoj, nevim, jestli se se můj dotaz hodí, ale zkouším různé možnosti, tak mi možná poradíte :-) Studuju obor sociální práce na UK a jakožto bývalá dlouhodobá uživatelka drog bych ráda napsala bc práci o ex-users - přínosu a rizicích jejich práce s drogově závislými klienty. Po důkladném hledání jsem zjistila, že o tomhle tématu nejsou v podstatě skoro žádné informace, a to ani v cizině. Neporadili byste mi, kde by se informace na tohle téma daly sehnat, případně jestli s tím máte sami nějaké zkušenosti a na koho bych se mohla obrátit? :-) Díky moc a přeju hodně úspěchů. D.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za zpoždění s odpovědí na Váš dotaz. Váhala jsem se zněním odpovědi na Váš dotaz, protože máte pravdu, že jste si vybrala téma, k němuž není mnoho informací. Na druhou stranu je to téma, které je velice potřebné zkoumat a zveřejňovat o něm informace, takže máte naší plnou podporu ve své práci. Mám za to, že v rámci odpovědi na tento dotaz bych Vám asi nebyla schopná vypsat zdroje, o které byste se mohla opírat, neb by to zabralo poměrně dost prostoru. Mohu Vám doporučit nějakou literaturu a také zaslat nějaké prezentace kolegů z přednášek z konferencí, které asi nejsou úplně veřejně dostupné, a kde byste mohla získat aspoň část informací ke své práci.
Byť zde obvykle nezveřejňuji svůj e-mail, a dotazy odpovídám pouze v rámci této poradny, ve Vašem případě, když jste budoucí kolegyně - výzkumná pracovnice, udělám výjimku. Napište mi na Bara-Orlikova@seznam.cz, a zkusíme se domluvit o tom, co byste potřebovala a co Vám můžu poskytnout. V případě, že svojí práci dokončíte a obhájíte, tak bychom byli rádi, pokud byste nám ji poslala, abychom ji měli v knihovně Drogového informačního centra.
Zatím přeji hezký den.