Clonazepam - rizeni
lukas
Dobry den
dostavam se ted sam bez pomoci lekare ze zavislosti na clonazepamu. Vypada to zatim, ze to pujde. Neberu velke davky, nyni jen 0.25 mg vecer cca ve 20 hodin. Za 14 dni bych chtel snizit na polovinu a za mesic na nulu.Abstinencni priznaky snad zatim ok, snizil jsem z 0.5 na 0.25 pred tremi dny. Mam ted moznost jezdit do prace autem, coz by mi velmi usnadnilo zivot. Vyrazim z domu asi v pul osme rano. To je tedy po vice nez 11 hodinach od uziti. Mam to 10 km po okreskach. Nepocituji v tu dobu na sobe zadny utlum. Obavam se ale, co by se stalo, kdybych se nachomytl k nejake nehode jako ucastnik. Muze se stat, i kdyz jsem opatrny ridic a zasadne jezdim podle predpisu. Jinak jsem abstinent, nic jineho neberu. Byly by mi v pripade nehody mereny v krvi benzodiazepiny a byla by jejich hladina v pripade mych davek a casu jeste detekovatelna, pokud by se merily beznymi postupy nejakymi testy slin apod?

Odpověděl: Alena Trojáčková
Dobrý den, je dobře, že se snažíte se závislostí skončit a postupujete zcela správně postupným snižováním dávek. Abstinenční syndrom z náhlého vysazení může být u těchto látek velmi nebezpečný. Co se týče detekce klonazepamu v tělních tekutinách, lze ho detekovat ještě
několik dní po jednorázovém užití (uvádí se 1-3 dny) a v případě dlouhodobého užívání i několik týdnů (uvádí se 4 - 6 týdnů), a to i v moči pomocí tzv. rychlých testů. Vše je ovlivněno řadou individuálních faktorů jako je věk, pohlaví, podíl tělesného tuku, rychlost metabolismu, celkové zdraví, užívaná dávka aj., takže proto jsou doby detekce velmi široké. Nejvyšší hladiny v krvi je ve většině případů dosaženo po 1-4 hodinách po užití klonazepamu a průměrně se polovina
dávky vyloučí za 30-40 hodin. Zvažte proto, prosím, řízení automobilu, protože i když se cítíte v pohodě a Vaše dávky jsou relativně nízké, stále můžete být klonazepamem ovlivněn.
Nepíšete, kdo Vám klonazepam předepisuje nebo jakou cestou se k němu dostáváte, píšete jen, že se o abstinenci snažíte svépomocí. Pokud jste byl nebo stále jste v kontaktu s odborníkem, který Vám jej píše, na Vašem místě bych vysazování konzultovala s ním. Pokud v kontaktu s lékařem nejste, a vysazování a následná abstinence by Vám činila nějaký problém, můžeme Vás samozřejmě na vhodného odborníka odkázat, abyste měl potřebnou podporu a lékařský dohled.
Zatím přeji hodně štěstí.