Marihuana v krvi
Lulina
Dobry den,
chtela jsem se zeptat, jak dlouho pri dlouhodobem koureni marihuany, je mozno to zjistit z testu? Otec meho syna ji kouri uz nekolik let a dela mi same problemy, mam strach mu ho davat a chtela bych to vest az k soudu a zminit se prave i o tom koureni, ale je mi jasne, ze kdyby to vedel predem, tak ji kourit nebude a proto me zajima, jestli to zjisti z testu i tak nebo nemam sanci..? Nejsem si jista, jestli je to \'\'pouze\'\' marihuana nebo neco vic. Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
v případě intenzivního a dlouhodobého užívání lze marihuanu, resp. THC, prokázat testy z moči 1 měsíc, někdy i déle. Pokud se použijí testy z vlasů, jsou to řádově měsíce, v podstatě po celou dobu růstu vlasu. Nicméně testy z vlasů se používají pro svou náročnost spíše zřídka.
Chápu, že může být problém svěřovat svého syna otci, který se chová nezodpovědně. Nicméně i kdyby se u soudu prokázalo, že otec je uživatelem marihuany, neznamená to automaticky, že jej soud omezí na rodičovských právech. Podstatná je právě ta zodpovědnost a spolehlivost ve vztahu k dítěti. V každém případě má soud více možností, jak rozhodnout v případě úpravy rodičovského styku s nezletilým dítětem - například může rozhodnout tak, že otec může být s dítětem pouze za přítomnosti další konkrétní osoby. Ve vašem případě bych se tedy spíše zaměřila na to, jak bývalý partner ve vztahu k synovi funguje a zda je pro dítě jejich kontakt rizikový. Myslím, že další postup by bylo rozumné konzultovat s OSPOD (Orgán sociálně-právní ochrany dětí) na příslušném MÚ.
Hodně štěstí vám i synovi.