syn a drogy
mikimona
dobrý den
můj 30tiletý syn je závislý na pervitinu, šn\'upe ho, bojujem s tím už tři roky, ale je to čímdál horší, přišel o všechno co měl, nemá práci, o finance se nestará a dluhy neřeší, nejdřív jsme mu s manželem pomáhali dostat se z toho, několikrát to zkusil a pár měsíců pracoval, Došlo to tak daleko že to bral i doma, léčit se nechce, nedá se přesvědčit, už jsem to zkoušela mockrát, nevím jak dál, minulý týden jsem musela povolat záchranku, ale neodvezli ho, násilím to prej nejde, víc jak týden jen spí, sem tam se něčeho nají a zase si lehne, už to nemůžu vydžet, zničí to celou rodinu, jak mám syna přesvědčit že pokud se nebude léčit umře? bude muset opustit domov, protože jsme ho museli asi před rokem odhlásit, vzali jsme ho v zimě kvůli mrazům a slíbil že bude pracovat což se nestalo, ted\' se doma drží, co s tím? prosím pomůžete?
předem děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Tyto situace nejsou snadné a nelze je vyřešit jednou odpovědí po internetu. Universální odpověď, která by pasovala na všechny, bohužel neexistuje.  Vždy je také třeba mít více informací o celkové situaci. Jistě by bylo nejlepším řešením, kdybyste osobně někam zašla a vše více řešila v osobním kontaktu, který bývá v tomto směru zcela nejúčinnějším. Nejenom, že si doplníte chybějící informace, poradíte jak dál, v čem by bylo vhodné pokračovat a čemu se naopak vyvarovat...Kontakt s odbornou pomocí může být i průběžný a Vy můžete průběžně zvažovat Vaše jednotlivé kroky. Získáte tím vlastně i určitý druh podpory, což si v těchto nelehkých chvílích určitě také zasloužíte.
Zařízení se závislými osobami nabízí ve svých službách i poradenské služby rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. Jde o bezplatné služby a v mnohých případech jich lze využít i anonymně. Pokud je pro Vás dostupná Praha, můžete se obrátit na naši specializovanou poradnu přímo pro rodiče, zde kontakt:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
(Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části)
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel:  284 824 234
Fax:  284 824 235
GSM:  739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Více o poradně zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zdali žijete někde jinde, napište znova a uveďte prosím, jaká větší města máte v dobré dostupnosti. Vyhledáme a doporučíme Vám jiné vhodné zařízení, na které se můžete obrátit. Nežli se objednáte na první konzultaci, můžete si zatím pročíst základní obecné informace pro rodiče, zde na tomto odkaze:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Zatím se mějte hezky. Pokud budete potřebovat, klidně zase napište. Přeji hodně sil.
S pozdravem Markéta K.