skonceni se zavyslosti na tramalu
petr
dobry den prosim odpovezte mi na muj vyse uvedeny mejl jak mam postupovat kdyz chci skoncit se zavyslosti na tramalu,
Pred tremi lety mi poprve predepsali tramal pro bolesti ,nasledne jsem prodelal dalsi operace a stale mi ordinovali tramal ,dnes tomu jsou jiz tri roky co jej uzivam posledni pul rok ve vysokych davkach,
Pred vcerejskem jsem jej uplne vysadil,,dnes jiz druhy den po vysazeni zacinam pocitovat abstinencni priznaky,jako je nervozita,poceni,slzeni ,ryma,prujem,nespavost
Proto vas prosim o radu kolik dni toto vse bude trvat nez abstinencni priznaky pominou,,jsem plne odhodlan tramal jiz nebrat a nechci jej ani nicim nahrazovat a nechci ani uzivat jine leky,,prosim poradte mi jak mam dal postupovat abych se toho uplna zbavil
dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
předně bych se ráda omluvila za zpožděnou odpověď. Předpokládám, že nyní už je situace zase trochu jiná. Pokud jste abstinenci vydržel - v tom případě gratuluji, je to extrémně těžké - pak asi přešly nejakutnější příznaky typu nevolností, pocení, slzení. Nejdéle obvykle přetrvávají změny nálady a především nespavost. Připravte se na to, že poruchy spánku můžete mít klidně i několik měsíců. Pokud nechcete žádné jiné léky, pak nezbývá než být statečný a vydržet. Můžete si pomoci snad jen meduňkou, kterou koupíte v lékárně. Pokud by to vydržet nešlo, požádejte o pomoc lékaře, nejlépe psychiatra. S upozorněním, že se chcete vyhnout všemu jen minimálně návykovému. I tak by se pomoc jistě našla.
Někdy bývá lepší léky nejdříve pomalu snižovat, ale když už jste se do toho pustil takhe po hlavě, pak hlavně vydržet!