Proč na mě pervitin neúčinkuje
Kristýna, 18
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, proč na mě nemá pervitin žádný účinek. Už 5 krát jsem ho vyzkoušela, ale nikdy jsem nepociťovala, že by se mnou něco dělal, pouze se mi zvetší zorničky, ale jinak nic. Kamarády vždy nakopne, pociťují tu onu euforii, mají povídavou a neustále musí něco dělat, oni sami nechápou, že se mnou nic nedělá, nevíte čím to bude? Alespoň jednou bych chtěla začít ten stav, ale ať si seženu sebelepší matro, tak nic. Jsem z toho zmatená. Když si dám jointa, tak mám stav vždycky, ale po pervitinu ne, kde je chyba?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
omlouvám se za zpoždění v odpovědi.
Pervitin má své typické účinky, jako je například zmíněné rozšíření zorniček. V zásadě byste měla také cítit nabuzení celého těla, které je spojené se zrychlením srdečního tepu, mírným zvýšením tělesné teploty, zostřením smyslů, zvýšenou motorickou i psychickou aktivitou a snížením potřeby spánku, jídla a pití.
Jak jste na tom s těmito příznaky? Všimla jste si například zvýšeného srdečního tepu? Snížení chuti k jídlu a pití? Změn v sexuálním chování? Jak jste na tom se spánkem? Usnete bez problémů, na jak dlouho a za jak dlouho po užití? Co po užití obvykle děláte? Jak Vás vnímá okolí? Jakým způsobem vlastně pervitin užíváte? Vyzkoušela jste různé zdroje, odkud pervitin získáváte? Jak prožívají užití stejného pervitinu lidé ve Vašem okolí? Všimla jste si u sebe něčeho, co bývá popisováno jako dojezd (tj. zvýšená potřeba spánku, jídla, zhoršení nálady apod.)?
V případě, že jde skutečně o pervitin, pak zní Váš případ skutečně zajímavě a ráda bych se o něm dověděla víc. Kdybyste chtěla, můžete se více rozepsat ve skryté poznámce, která bude přístupná pouze Vám a odpovídajícím na poradně.
Jinak samozřejmě na závěr dodávám, že užívání pervitinu má svá nesporná rizika, a že možná tento stav není tak nepříznivý - užívání pervitinu Vás nebude bavit, a vyhnou se Vám negativní důsledky jeho užívání. Krom toho samozřejmě i kouření marihuany má svá rizika, že.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.