jak skoncit s kokainem
Dita
prosím o radu jak se mohu sama vylecit ze zavislosti na kokainu, a jak dlouho musim abstinovat, abych z toho byla venku? uživam kokain dva roky a pravidelne.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Dito.
Obávám se, že se Vám sice možná podaří samostatně vyabstinovat, ale nepodaří se Vám samostatně vyléčit. K tomu, abyste se vyléčila, je třeba projít léčebným programem (ambulantním nebo pobytovým). Což Vy zatím odmítáte...
Sama uvádíte, že již pociťujete problém. Asi jste se o to možná již pokoušela, ale nedaří se Vám to... Závislost (ať už je na čemkoliv), je ve velké většině případů pouze ,,zástupný problém". Pokud dotyčná konzumující osoba sama v sobě neodhalí a nerozkryje ten svůj, velmi těžko se pak abstinence drží trvale. U neléčených závislých osob se bohužel velmi často stává, že se k závislosti opakovaně vrací a motají se tím v začarovaném kruhu. Také nejsou neobvyklé situace, kdy uživatel sice vydrží neužít primární drogu, ale zamění ji za jinou (např. pervitin za alkohol). Což ve finálním výsledku vlastně nic neřeší, pouze se závislost vymění za jinou. Toto bývají velmi časté případy. Pokud někdo už sklon k závislosti má, velmi lehce pak přejde do závislosti jiné.
Léčba závislosti se dá poměrně dobře léčit, pokud je dotyčná osoba ochotna spolupracovat a dostatečně motivována. Proto je také nezbytný dobrovolný vstup. Je to dlouhodobější záležitost, má své etapy a s terapeutickou podporou je velká šance na úspěch. Pokud závislá osoba pochopí svůj vlastní mechanismus své závislosti (to je vždy individuální, u každého to může být jinak), je pak velmi dobře vybavena do dalších dnů a to s trvalým účinkem. Ví před čím se má chránit, rozpozná rizikové situace, snadněji odhadne své možnosti, umí pracovat s ,,chutěmi" (které se mohou v různých intenzitách vracet) a dostane celkově své chování pod kontrolu.
Jestli Vám mohu poradit, tak svůj postoj ještě zvažte. Zdali chcete pro sebe něco udělat, tak využijte odbornou pomoc. Není to žádná ostuda, ale velmi odpovědné a dospělé řešení problému, který se může stát komukoliv...
Vy se teď v první řadě přestaňte stýkat s lidmi, se kterými máte drogy spojené, protože jinak se Vám asi nepodaří neodolat. Zkuste se zabývat nějakými činnostmi, abyste odvedla pozornost jinam, než na kokain. Můžete mi o sobě napsat více. Třeba i to, proč se bráníte někam zajít a nechat si pomoci. Můžete využít tvz.,,skryté poznámky" - ta není součástí veřejného webu, nikdo ji tedy neuvidí. I má odpověď pro Vás, lze vyvěsit ,,skrytě" - přečtete si ji pouze Vy sama po zadání kódu, který obdržíte při vkládání dotazu. Tak to zvažte.
Mějte se zatím hezky, pokud budete chtít, ozvěte se. Zdali byste měla zájem o nějaký kontakt, upřesněte město.
S pozdravem Markéta K.