Feťák a gembler
Krista
Dobrý den, nemám se s kým poradit a myslím, že radu potřebuju. Je mi 27 let a mám 3-letou dceru. Žijeme společně s otcem mé dcery. A právě o něm se potřebuju poradit. Otec mé dcery, můj druh, začal fetovat a hrát automaty. Fetoval už kdysi a potom přestal, teď zase začal a veškeré peníze, které jsme měli naspořené prohrává v automatech. Vždycky když se uklidňuju, že už nemá žádnou hotovost a že nemá co prohrát, srazí mě pokaždé, že si půjčil a že potřebuje dluh vrátit, že je to naposledy... vždycky mu uvěřím, protože tomu věřit chci, ale jsou to jenom lži. Sama jsem si tím obdobím prošla, ale nikdy jsem nehrála automaty a proto si nedovedu vysvětlit proč to tak je. Už bych si v životě drogy nevzala, tak proč on se nedokáže s tím tak samo jako já poprat?. Nevím jak dál. Vím, že nejlépe by mi bylo s dcerou, kdyby jsme byly sami bez něho. Ale je tu lítost a strach z toho co by mi zase začal dělat... Prosím vás poraďte mi, jak se chovat. Jestli mu to mám do nekonečna odpouštět a přecházet to, nebo se konečně naštvat a třeba ho vyhodit? Máme za sebou hodně a hodně zlého, ale zároveň strašně moc hezkého, ale nejsem si jistá jestli on chce s tím vším zkoncovat i když mi pořád slibuje, že ano. Prosím poraďte mi. Děkuju Kristýna

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Kristýno.
Naprosto chápu, že rozhodnutí, zda ve vztahu setrvat a dát mu ještě šanci nebo jej ukončit, pro vás musí být velmi těžké, zvláště s ohledem na to, že s partnerem máte malou dcerku. Na druhou stranu, otec, který bere drogy a hraje automaty, nebývá zrovna ideálním rodičem. Píšete, že partner stále slibuje, že přestane, ale nic pro to nedělá a situace zůstává stejná. Bylo by tedy rozumné, abyste si vy sama za sebe nastavila konkrétní hranice a podmínky, za kterých s partnerem ještě budete a kdy už ne. (Napadá mě kupříkladu nástup do léčebného programu a abstinence partnera). A samozřejmě se těchto hranic pak držela a informovala o nich partnera. Není to jistě jednoduché, navíc každý má hranice tolerance a trpělivosti trochu jinde, ale bohužel, takováto rozhodnutí za člověka nikdo jiný udělat nemůže, je třeba, aby k nim dospěl sám. Co by vám však za těchto okolností mohlo určitě pomoci, je zajít si do poradny, která se na tuto problematiku specializuje a probrat to osobně. Konzultace s nestranným odborníkem nepochybně přispěje k tomu, že se v problémech lépe zorientujete a budou se vám snáze zvažovat další kroky do budoucna. Navíc nezůstanete v potížích sama a získáte oporu, kterou při řešení takto náročné situace jistě oceníte.
A ještě mě k vašemu dotazu napadá - zdá se, že vy sama máte vztah k drogám jasně daný - už nikdy ne - přesto pro vás může být život po boku partnera, který aktuálně užívá, ohrožující a vždy existuje určité riziko, že se vám to nepodaří ustát. Není to nikterak neobvyklé a stává se to poměrně často.
Každopádně se co nejdříve vypravte na tu osobní konzultaci.
V tomto dotazu jste ve skryté poznámce uvedla region, posílám vám tedy kontakt, který by pro vás měl být dostupný.
DROGOVÁ PORADNA
Mgr. Břetislav Kantor
Adresa: Mariánskohorská 29/1328,
702 00 Ostrava - Moravská Ostrava
Telefon: 596 638 806
Mobil: 724 154 239
Email: poradna@renarkon.cz
web: http://www.renarkon.cz/cs/drogova-poradna/leve-menu/drogova-poradna
Poradna Ostrava
Ambulantní program Modrý kříž v České republice o.s. Odborné sociální poradenství je poskytováno i osobám blízkým a příbuzným osob závislých.
Adresa: Havlíčkovo nábřeží 687/21, Moravská Ostrava, 702 00
telefon: 558841740, 733535487
PhDr. Monika Kovalčíková
web: http://www.modrykriz.org/O_nas.html