pritel me drogoval
Modra
Dobry den,
moje otazka se tyka me zkusenosti se speedem. Proti sve vuli jsem stravila pul roku na drogach (s nejvetsi pravdepodobnosti speed nebo jiny stimulant) ktere mi daval muj ucitel a pozdeji i pritel do piti. Nevedela jsem o tom, ani o tom, ze sam drogy bere. Zpetne mi ovsem vsechno doslo. Jakmile jsem to zjistila, rozesla jsem se s nim, a varovala ostatni spoluzaky at od nej nic nepijou, protoze mi doslo, ze to nedaval jenom me. Jsem v cizi zemi, ve meste, kam jsem se prestehovala pouze kvuli mistni skole, ze ktere me pote, co jsem reditelovi rekla, co se mi stalo a ze ucitel potrebuje pomoc, nedovolili nastoupit na dalsi semester (reputace skoly, neduvera v muj pribeh, duvera v ucitelovi) On, ucitel, vsechno poprel a odkopnul me jako psa se spoustou hrozeb a lzi a byl opravdu zlej. Zpetne mi vsechno doslo, vzpomnela jsem si na kazdy kafe a limonadu v ktery kdy neco bylo, a pochopila ze jsem byla zneuzita. Porad mam pocity viny a uzkosti a jsem absolutne neduveriva k lidem. Uz to jsou tri mesice od te doby co jsem cista, ale nemuzu na to prestat myslet, mam toho kazdy den plnou hlavu a az ted mi dochazi co se mi to vlastne stalo. Jedine, na co jsem se soustredila pote co jsem zjistila, co mi delal, bylo, aby prestal brat on, ktery v tom byl ocividne az po usi. Zda se ze doopravdy prestal, zrusil se mnou veskery mozny kontakt a ja mam pocit ze jsem splnila co jsem splnit mela, a ted chci bejt zase stastna a normalni a silna. Ale nemuzu se soustredit na nic jinyho, vsechno, celej muj zivot, se toci jen kolem toho, ze jsem od srpna az do ted byla nepritomna. Mam pocit ze se ve me neco zamklo a nevim jak si pomoct. Snazim se zabavit cimkoliv jinym, ale porad mi to strasi v hlave. Chtela jsem se zeptat na radu, jak se s tim mam vyporadat? Dekuju, s pozdravem Modra

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
ptáte se, jakým způsobem se máte vypořádat s negativní zkušeností se vztahem a následným rozchodem. Píšete, že od doby, kdy se to událo, se necítíte psychicky úplně dobře, máte problémy se soustředěním a vaše myšlenky se nechtějí od nedávné zkušenosti odpoutat, máte pocity viny, jste nedůvěřivá. Víte, ono může nějakou dobu trvat, než se člověku podaří nepříjemnou událost nebo období zpracovat, postavit se k ní racionálně a vnitřně mít od věci zdravý odstup. Nemusí to být vždycky úplně jednoduché, zvláště pokud je to provázeno dalšími nepříjemnými a obtěžujícími psychickými stavy. Myslím, že by bylo rozumné, abyste v tom teď nezůstávala sama a obrátila se na nějakého psychoterapeuta (psychologa, psychiatra), se kterým budete moci svou negativní zkušenost a prožitky probrat osobně. Určitě by se vám ulevilo a současně budete moci spolu s odborníkem promyslet další životní kroky a strategii, jak se situací naložit, abyste se co nejdříve cítila šťastná a silná. Je mi líto, ale tady na internetu se problémy tohoto druhu moc řešit nedají.
PS: Není podstatné, zda vaše obtíže nějak souvisí s těmi stimulanty, o kterých píšete ve svém dotazu. Podstané je, že se teď necítíte dobře.
Přeji hodně štěstí a ať je brzy lépe.