Jak jí pomoct?
Čiči
Dobrý den, mám velký problém a nevím co dělat. Moje expřítelkyně je závislá na mariuaně a doslechl jsem se, že vyzkoušela minulý víkend i pervitin. V životě si toho hodně prožila. Přišla o otce, který zahynul při automob. havárii. Matka jí kvůli těmto problémům zavrhla, ikdyž stále sdílí jeden byt. Asi před dvěma týdny si našla právě nového partnera, který jí nutil vyzkoušet právě pervitin. Chytila se špatné společnosti. Mám jí stále rád a nechci, aby skončila jako nějaká nula. Můžete mi prosím poradit jak jí pomoct, ikdyž o to nestojí? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Chápu, že máte o ex-přítelkyni obavy. To, že máte snahu ji pomoci, je velmi hezké. Uvádíte, že o pomoc nestojí. Pak je to opravdu velmi těžké. Pokud někdo o pomoc nemá zájem, pomoci se mu moc nedá. Léčba závislostí se dá poměrně dobře léčit, ale dotyčná osoba musí být dostatečně motivována a především ochotna spolupracovat. Bez toho to bohužel nejde...
Neuvedl jste, odkud jste. Napište ještě jednou a uveďte prosím, jaká větší města máte dobře dostupná. Vyhledám Vám zařízení, kam byste se mohl zajít poradit, co by se v této situaci dalo případně dělat. Každý příběh je jiný, vždy jsou to individuální záležitosti a universální odpověď použitelnou pro všechny opravdu nemáme. Také je třeba vždy mít více informací o situaci celkově. V osobním kontaktu je rozhodně větší prostor se účinněji poradit, doplnit chybějící informace, také získat podporu. Proto veškerá zařízení pracující s uživateli drog, zároveň pracují i s blízkými osobami uživatelů a rodinnými příslušníky. To, že odmítá pomoc dnes, neznamená, že ji bude odmítat vždycky. Uživatelé si prochází různými etapami a dřív či později, přichází na to, že to s drogami zase až taková legrace není. Je dobré být na tento moment připraven. Pomáhání závislým, ale rozhodně není snadná záležitost, pro pomáhající představují i určité riziko. Proto je dobré být v kontaktu s odbornou pomocí a jednotlivé kroky průběžně konzultovat. Jen tak bude Vaše pomoc účinná a pro Vás bezpečná.
Pokud by pro Vás nebyl problém Praha, můžete se obrátit na naši specializovanou poradnu Pro rodiče a blízké osoby. Zde kontakt:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
( nachází se v prostorách kavárny Café Therapy)
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234
Fax:  284 824 235
GSM:   739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba: PO až PÁ 9,00 - 19,00
(nutno se předem telefonicky na první konzultaci objednat)
Veškeré služby jsou bezplatné, více informací naleznete zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte hezky. V případě potřeby jiného kontaktu či dalšího dotazu, napište klidně znova.
S pozdravem Markéta K.