Co toje?
seb
Dobrý den, několikrát jsem na odpočívadle u silnice našel použité jehly, obaly od rozpouštědel, asi nepůjde o cukrovkáře a věci z čistírny. To už jsem si zvykl, ale poslední dobou jsem několikrát našel pet lahev plnou někajé bílé hmoty, podobné sraženému mléku, jedná se podle vás o nějakou drogu, nwebo něco podobného? nalezl jsem to opsakovaně a na místech kde se nachází jehly. Prosím o odpověď. Pracuji v údržbě zeleně a s tímto odpadem se setkávám stále častěji. děkuji

Odpověděl: Aleš Termer
Dobrý den. Díky za Váš dotaz
Může jít o pozůstatky z tzv. "varu". Tedy petlahev a ostatní nádoby mohou obsahovat chemikálie, či odpadní produkty z domácké výroby drog. Rozhodně velmi doporučuji takové lahve neotevírat! Na stříkačky nesahat rukama ani v pracovních rukavicích! Vhodné jsou pouze jednorázové gumové rukavice, které se po použití zahodí - i tak je při manipulaci potřeba nejvyšší opatrnosti. Laikům vůbec nedoporučuji jakoukoli manipulaci s uvedeným materiálem. Materiál může být infekční a může obsahovat nebezpečné jedy a hořlaviny (kyselina fosorečná, hydroxid, toluen, či podobné). Na likvidaci těchto "odpadků" by se měla povolat specializovaná firma, neboť jde o nebezpečný odpad. Rozhodně by o místě těchto nálezů (zvláště pokud jde o pravidelné nálezy) měla být informvána policie.
Přeji klidný den, a co nejméně podobných nálezů!