THC
Sammy
Dobry den, rad bych se zeptal na jednu otazku. Chtel bych vedet jestli doktorka z krevnich predoperacnich odberu zjisti jestli jsem se zhulil. kdyz sem se zhulil 2 tydny pred operaci

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, z běžných krevních testů, k nimž patří i standardní předoperační vyšetření, se užití konopných drog nezjistí. Musely by být provedeny speciální testy na přítomnost drog, k nimž ve vaší situaci s největší pravděpodobností nebude důvod. Pokud jste občasný uživatel marihuany a neužíváte jiné drogy, tak se toho nemusíte obávat. Patrně by ani test přímo na THC po dvou týdnech nebyl schopný detekovat Vaše předchozí užití drogy. Mějte ovšem na paměti, že pokud při operaci budete pod narkózou, tak by anesteziolog měl vědět, zda jste drogu užil těsně před tím nebo užíváte jiné látky kromě marihuanu (zejména tlumivé drogy jako jsou opiáty, benzodiazepiny - jako jsou např. některé léky na nespavost nebo na uklidnění...), protože by to mohlo dost zkomplikovat Váš stav při/po narkóze. Pokud nic neberete, a trávu jste kouřil před dvěma týdny, tak by neměl být problém. Závěrem ale nutno říct, že pokud máte zdravotní problémy, tak ani kouření marihuany není bezpečné. I kdybyste zdravotní trable neměl, tak je dobré mít na paměti, že marihuana má i jiná rizika (zvlášť co se týče možných psychických problémů), než jen to, že se na to přijde v testech.
Tak přeji hodně štěstí, a zároveň říkám, buďte opatrný. Neznám Váš zdravotní stav, a těžko mohu posoudit, nakolik Vám to pokouření může způsobit nějaké další problémy zdravotní nebo přiživit ty současné...