pervitin
kolemjdoucí
dobrý den, nevím, jestli jdu \"plakat na správný hrob\", ale zkusím to... jmenuju je jakub, je mi 34 roku, prakticky cely svuj dosavadni zivot mě drogy naprosto mijely - jsem nekurak, takze ani trava nikdy nebyl muj salek kavy, nikdy jsem ani moc nepil alkohol... jsou to ale presne 4 roky, co jsem se jednou dostal nahodou na jednom vecirku k pervitinu a zazil na něm \"nejlepší sex mýho života\" ... byl jsem si vědom, že si začínám s něčím, co mě může lehce zničit, ale fungovalo to - bral jsem to jednou za dva měsíce, mezitím normálně fungoval, pracoval, sportoval... nebyl problém... tak to fungovalo asi tři roky... poslední rok je to bohužel čím dál horší - jednak se ze mě na pervitinu stalo šílený prase, které napadají věci, které by za střízliva nikdy neudělal, za všechno mohu zmínit nechráněný sex na jednu noc... je to časovaná bomba a jí cítím, že to někdy musí bouchnout... pak jen vždycky 3 měsíce trpím, než si dojdu na test, dovím se, že je to ok a za pár dnů mi zase otrne... a pořád dokola... navíc bohužel se za poslední rok zmenšily intervaly mezi jednotlivými dávkami... paradoxně se dávky zmenšily - poslední dva roky už mi stačí na noc jen jedna \"čára\", dřív jsme si dávali několikanásobně víc, ale interval se dostal na hranici jednoho měsíce... a ted v breznu, proto pisu, jsem si to predvcirem dal uz tenhle mesic poctvrte a to uz citim jako alarm, ktery bije na poplach... nemam zadne existencni problemy - mam byt, zazemi, rodinu, penize... takze neohrozuje me to nijak existencne, ale pomalu citim, jak me to tahne dolu, jak se mi meni osobnost, jsem casto protivny a podrazdeny a hlavne se mi stale hure a hure dari skryvat pred nejbližsimi, co to se mnou zase je, kdyz se z toho dva dny po takove noci dostavam... \"polehcujici\" okolnosti asi je, ze nikdy nesmazim dele jak 12-15 hodin, když jsem slyšel o případech, že někdo v tom jede třeba 4-5 dní v kuse, tak si říkám, že na tom nejsem tak špatně... ale na druhou stranu proč se srovnávat s horšími, když většina lidí v tom nejede vůbec... možná největší průser, jaký jsem si uvědomil je fakt, že jsem si tím totálně zkazil sex a nejsem si vůbec jistý, zda ještě dokážu mít sex bez toho... poslední věc, kterou chci napsat je asi to, co mě definitivně dohnalo k tomu něco udělat a poprosit o pomoc/konzultaci... při poslední akci jsem si to poprvé dal ne do nosu, ale do žíly... je mi špatně jen si na to vzpomenu a mám velkou obavu, abych nezačal být závislý i fyzicky...
díky moc za případnou radu, ikdyž se bojím, že fakticky žádná neexistuje a je to jen o vůli a překonání sebe sama...
j.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
fyzická závislost by zas takový problém nebyl, ta na pervitinu v podstatě nevzniká. Problém je psychická stránka závislosti. Často to jde právě pomalinku, plíživě, až si najednou všimnete, že už Vás droga ohrožuje i existenčně, společensky apod. A jak sám píšete, injekční aplikace je jedním významným mezníkem. Takže reálně asi už trochu v ohrožení opravdu jste a jestli si chcete udržet všechno, co jste si v životě vybudoval, bylo by lepší se překonat. Co e týče sexu na pervitinu, bývá občas problém přijít na chuť zase i tomu bez něj. Ale je to spíš otázka času a trochu zase i té vůle. To co pervitin přidá na odvaze a aktivitě na druhou stranu ubírá na intimitě. A právě na ní se pak dá stavět návrat k sexu bez drog. Je to ale trochu větší práce než dobrodružství na jednu noc, na druhou stranu s mnohem menším rizikem.
Pokud by se Vám nedařilo překonat pervitin sám silou vůle, mohlo by Vám pomoci navštívit alespoň ambulantně odborníka, se kterým byste mohl bez problémů o všech detailech a nesnázích mluvit.