dcera bere drogy
josef
Dobrý den, dnes jsem se dozvěděl, že dcera bere drogy. Je jí 19, žije v nějaké partě,komuně. v pátek po ní zbylo na ubytovně plno stříkaček, krve, a dalších věcí. Nemám na ni bezprostřední vliv, žije 200 km daleko. Pokud spolu mluvíme telefonem, nic zvláštního nepozoruji, jen nesplní nikdy to, co slíbí, ale mluví optimisticky o svých plánech atd. Pak se na týden ztratí.Co mohu na dálku udělat? Ona sama říká, že jsem jediný člověk, který ji může\"k něčemu dokopat\" Chtěl bych jí pomoci Díky

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Josefe.
Bohužel, asi Vás moc nepotěším, ale na dálku se toho opravdu moc udělat nedá. Také je dcera již plnoletá, tudíž sama za sebe odpovědná. To, jak se svým životem naloží, je teď v její kompetenci...
Co Vy - jako rodič prozatím můžete udělat, je to, že v okolí, kde žijete Vy, navštívíte Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog a tam využijete poradenských služeb pro rodinné příslušníky. Můžete se poradit, jak by se dalo na dceru působit, jak ji motivovat, aby i ona pomoc využila. Toto je, ale vždy běh na dlouhou trať, proto je dobré být v průběžném kontaktu s odborníkem a průběžně se radit jak v konkrétních situacích postupovat dál...
Netuším, kde žijete, takže Vás nemohu konkrétně nasměrovat. Zdali by pro Vás nebylo obtížné navštívit Prahu nebo tam žijete, doporučuji se spojit s kolegyní, která se na práci s rodinnými příslušníky úzce specializuje, zde kontakt:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
(nachází se v prostorách kavárny Café Therapy)
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234
Fax: 284 824 235
GSM: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email: ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba poradny: Po až Pá 9,00 - 19,00
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Veškeré služby poradny jsou bezplatné a je třeba se nejdříve na první konzultaci objednat. Pokud žijete někde jinde, napište prosím ještě jednou a upřesněte, jaká města máte v dobré dopravní dostupnosti, pokusíme se Vám vyhledat jiné vhodné zařízení, kam byste se mohl obrátit o pomoc.
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem Markéta K.