kam se obrátit?
jojo
Dobrý den,napíšu rovnou co mě trápí s čím bych potřebovala pomoct.Jsem 28 letá,pracující na velmi dobré pozici,normálně fungující ve společnosti a rodině a užívám pervitin k plnění svých cílů a pracovních povinností.Problémy s drogamy mám již 14 let,ale vždy to bylo v rámci společnosti ve které jsem se pohybovala,takže pokaždé když už to bylo neúnosné,změnila jsem místo působiště a přestala se s těmito lidmi stýkat,nyní je to jiné a bohužel jsem došla k závěru,že budu potřebovat vyhledat odbornou pomoc.Fetuju sama,nikdo kolem to neví,chodím do práce od nevidím do nevidím,mám spousty koníčků,plním veškeré povinnosti v podstatě žiju velice spořádaný život,na drogy jsem si vždy vydělal sama,nikdy jsem nebyla na ulici,nekradla abych si mohla dát,ale lžu sama sobě a svému okolí.Má rodina si myslí ,že pervitin mám vyřešený a že k němu mám odpor,moji přátelé nic nevědí,pouze jedna osoba se kterou jsem tento krok prodiskutovala a bude za mnou stát a podporovat mě.Nechci nastoupit na nějaké roční intenzivní léčení,přišla bych o práci a rodina by to už asi neunesla.Proto jsem se rozhodla oslovit vás z dotazem,jak začít a na koho se obrátit?Jsem ochotná chodit na skupinové terapie,sezení a pod. klidně několikrát týdně,jen by to mělo být anonimní.Jsem dost odhodlaná začít abstinovat,ale sama to nezvládám,žiju dva životy a takhle už to dál nejde.Děkuji za případnou radu.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nepíšete, jestli už máte nějaké léčení za sebou. Většinou totiž nemá moc smysl opakovat znovu postup, který už jednou selhal, alespoň pokud je jinám intenzivnější možnost, nebo jiné zařízení. Pokud ale budu vycházet z toho, že jste ještě odbornou pomoc nikdy nevyhledala, pak by pro Vás bylo pro začátek nejlepší ambulantní zařízení, kde probíhá individuální i skupinová terapie. Co se týče anonymity, můžete být do určité anonymní pro spolupacienty nebo spoluklienty terapie, pro personál už hůře. Ten je ale vázán mlčenlivostí, takže se nemusíte bát. Opravdu anonymní je snad jen skupina Anonymních narkomanů (http://anonymni-narkomani.webnode.cz/), která funguje na svépomocné bázi, tedy bez odborného vedení. Může být dobrým doplňkem nebo fungovat jako jakési doléčování, když už budete abstinovat s menšími obtížemi.
Kontakty na ambulantní služby naleznete na www.drogy-info.cz na "mapě pomoci", zadáte-li lokalitu (píšete ji ve skryté poznámce dotazu, předpokládám tedy, že nechcete, aby byla prozrazena) a typ zařízení, tedy AT ambulance nebo ambulantní program nebo již zmínění anonymní alkoholici/narkomani. Pak je třeba prohlédnout odkazy na zařízení (naprostá většina má již webové stránky) a najít takové, které Vám bude vyhovovat, objednat se a přijít. Možná časem zjistíte, že ambulantní typ léčby nebude dostatečný, ale to předbíhám a budete mít kdyžtak možnost se na to připravit a dobře si promyslet zisky i ztráty nástupu do pobytové léčby.
Přeji hodně sil a kdybyste potřebovala, napište kdykoli znovu.