Pomoc
Eva
Dobrý den, mám kamarádku o které jsem přesvědčena, že je drogově závislá. Chtěli bychom jí i s jejími rodiči pomoci, vím, že kouří marihuanu a zřejmě bere i pervitin, extrémně hubená, roztěkaná, agresivní, hlasitá. Nevíme ale, jak vůbec začít, jak jí sdělit, aby se začala léčit, že víme o jejím problému, aby se nezalekla. Jestli je vhodné jí rovnou směřovat do léčebny nebo zkusit domácí léčení. Žije s přítelem, který není závislý, ale z obav, že by jí ztratil jí podporuje. Děkuji za radu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Dobře, že píšete. Než začnete jednat, doporučuji využít poradenských služeb, které jsou zaměřeny právě na blízké osoby uživatelů nelegálních drog a rodinné příslušníky. Toto poradenství nabízí ve svých službách veškerá Kontaktní centra pro uživatele drog a nachází se ve všech větších městech. V osobním kontaktu je mnohem více prostoru probrat konkrétněji celkovou situaci a podrobněji se poradit jak vhodně postupovat dál. Kontakt může být opakovaný, pravidelný. Veškeré tyto služby jsou bezplatné a lze jich využít i anonymně. Netuším, jaká města máte v dobré dopravní dostupnosti, nevím tady, kam konkrétně Vás nasměrovat.
Zdali není problém Praha, doporučuji se obrátit na naši poradnu pro rodiče, zde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Café Therapy
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon: 284 824 234
Fax: 284 824 235
GSM:  739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba : Mgr. Čtrnáctá Štěpánka
Provozní doba : PO až PÁ 9,00 - 19,00 (nutno se předem objednat)
Více informací naleznete zde :
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud žijete někde jinde, napište prosím ještě jednou a uveďte, o jaká města by Vašem případě šlo. Vyhledáme a doporučíme Vám jiné vhodné zařízení.
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem Markéta K.