Problem
Petr
Zdar dotazu podobneho typu tu bude spousta ale kazdy je trochu jiny. Pracuji v cizine kde my dali smlouvu na dobu neurcitou a nove nastupujici delaji drogovy test (toxikologicky rozbor) 28 dni zpatky jsem na dovolene kouril marihuanu cca 2 tydny v kuse takze mam hroznej strach proto jsem si na ebay koupil thc test v podobe lakmusoveho papirku kde pisou ze to je z toho testu zjistitelne mesic zpet a tam jsem dopadl dobre ale mam strach jak to dopadne v praci. Chtel bych se zeptat co si o tom myslite a pripadne jestli bych THC a ty latky s tim spojene zredil kdyz pred testem zahajim hodne prisny pitny rezim (ze budu curat skoro bilou moc) dekuju moc za kazdou odpoved.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Petře.
To, že budete dodržovat pitný režim či jej navýšíte natolik, aby byla moč světlejší, výsledek testu nijak zvlášť neovlivní. THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do těla a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných testů ukážou positivní výsledek. To znamená, že v danou chvíli nemusí být nutně dotyčný pod vlivem, nicméně je to důkaz, že v minulosti drogu užil...
K dispozici máme orientační údaje poskytnuté ústřední toxikologickou laboratoří. U jednotlivých detekcí u THC - účinné látky marihuany, je to takto :
detekce moč - 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních konzumentů, při občasném užití cca do 14 dní)
detekce krev - do 14 dní (při občasném užití cca do týdne)
detekce sliny - jako u krve
Vždy, ale záleží na dalších aspektech, jako je frekvence a intenzita předešlé konzumace, kvalita konkrétní drogy a také na organismu, jak dalece je schopen se s procesem odbourávání toxických látek rychle vypořádat. Proto nelze s určitostí nikdy předem určit, kdo kdy bude již zcela beze stop... Je to velmi individuální. Zdali je to již více než 28 dní co jste THC užíval a test byl negativní, dalo by se předpokládat, že byste měl být v pořádku, pokud tedy nebudete v dalších konzumacích pokračovat. Pro Váš klid doporučuji ještě jednou zakoupit volně prodejný test v lékárně (test na THC cca 100,- detekce moč) a v domácích podmínkách sám sebe otestovat. Jak sám vidíte, v moči se dá droga prokázat nejdéle ze všech uvedených možností, to znamená, že pokud budete mít v pořádku výsledek ze vzorku moči, měl byste v pořádku i případný test z krve nebo slin. Testy např. z vlasů, kde se dá užití prokázat v řádu měsíců, se běžně neprovádí, toho se nemusíte obávat. Je to velmi nákladná záležitost a provádí se pouze na základě rozhodnutí soudu.
Tak ať Vám to dobře dopadne. Příště doporučuji podobná povyraženíčka zvážit, není to pouze riziko pozitivního testu, co může konzumace marihuany přivodit...
Mějte se hezky.
S pozdravem Markéta K.