recidiva
nikita
Dobrý den,
potřebovala bych poradit s mým přítelem žiji už 7 let údajně abstinuje asi 8 let ze závislosti na heroinu píši údajně, protože za tu celou dobu co jsme spolu jsem už neščetně pochybností měla, že si zase vzal, protože se občasně pohybuje mezi sortou těchto rizikových osob buď kteří berou nebo brali. Už asi týden jsem nacházela doma nebo v jeho bunďě použité jehly a sáčky od heroinu a mám doma test tak jsem na něj udeřila, že chci moč asi po hodině se mi přiznal, že už měsíc zase bere píchal si to do třísel,abych to neviděla.Řekla jsem mu, že jsem ráda, že byl ke mně upřímný, ale, že si musím promyslet co bude dál, říkal, že s tím skoncuje, ale dnes se mi opět přiznal, že si včera vzal, nevím co mám dělat rozejít se s ním už mu vůbec nevěřim a nebo se mu snažit pomoct a jak nejlépe, ale žít v hrozné nejistotě, že do toho spadne znova? Je mu 36 je řidič z povolání a jezdí pryč tak na 14 až 21 dní, jaká je šance, že se s toho dostane a už k recidivě nedojde plánujeme dítě už druhý rok a on se takhle zblázní vůbec to nechápu celou dobu co jsme spolu tak je sledován v lečení závislostí teď dochází do Mělníka a má metadon.
Prosím poraďte
děkuji

Odpověděl: Tomáš Nedvěd
Dobrý den Nikito,
přiznám se, že vašemu dotazu příliš nerozumím. Je váš přítel na heroinu nebo momentálně na metadonu? Substituce metadonem bývá běh na douhou trať. Léčba trvá často roky. Pokud bere heroin, nedokážu posoudit, jaká je pravděpodobnost, že bude znovu abstinovat, zvláště pokud jste o jeho abstinenci měla celou dobu pochybnosti. Ať tak nebo tak, vaše dilema je zcela pochopitelné a na místě. Vlastně mě víc překvapuje, že jste to vydržela tak dlouho. Abych byl upřímný, nenapadá mě moc možností, jak byste mu mohla pomoci. Mám spíš pocit, že váš přítel je dostatečně zkušený na to, aby věděl, kde pomoc hledat sám. Myslete spíš na to, jaké hodnoty vás ve vztahu drží a jestli vám stojí za tu nejistotu, kterou zmiňujete. Nikdo vám neporadí, zda s ním máte zůstat nebo od něho odejít, v tom se musíte rozhodnout sama. Bývá však těžké rozhodovat se svobodně, pokud máte pocit, že mu můžete pomoci, pokud s ním zůstanete nebo naopak ublížit, když vztah ukončíte. Rád bych vás podpořil v tom, abyste si tuto svobodu nenechala vzít a rozhodovala se podle sebe. Máte plné právo rozhodnout se tak, abyste v dané situaci pomohla především sobě. Závislí se často rozhodnou pro abstinenci teprve poté, kdy o všechno přijdou. Co vašemu příteli pomůže nebo naopak uškodí je tedy dost diskutabilní. Závěrem mě napadá, že na tuto těžkou situaci nemusíte být sama. Můžete vše konzultovat v kontaktním centru nebo jiném odborném zařízení. Pokud o této možnosti uvažujete, napište odkud jste a my vám pomůžeme vyhledat vhodné zařízení.
Opatrujte se.
Tomáš Nedvěd