Zavislost na drogach
Veronika
Dobry den, jsem uz 2roky uzivatelkou pervitinu(nitrozilne). Pokousim se stale prestat,ale vydrzim jen max. 14dni a znovu vyhledam neboli si me to vyhleda samo. porad dokola a dokola nedokazu zacinat den bez pomysleni na to.ani si nedokazu prestavit bez toho fungovat.chci ale zaroven jako bych nechtela nevim jak z toho ven.nici to me,rodinu a bere mi to stare pratele a zustavaj okolo me jen lide zavisli na drogach..jak se ubranit?jak rict ne? jak to zvladnou bez pomoci lekaru? :-(

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Veroniko.
Chápu, že to je velmi těžké...
Žádáte radu, ale nechcete využít pomoc lékařů. Sama jste ve Vašem psaní uvedla, že se Vám opakovaně nedaří to zvládnout sama. Myslím, že využití odborné pomoci je v tuto chvíli na místě. Zkoušela jste to, nejde to... na co více čekat (?).
Netuším, zda máte představu, jak to například chodí v Terapeutických komunitách, což bych v tomto případě, viděla jako velmi rozumné řešení. V komunitách se léčí cca 15-20 osob, bývají mimo města. Léčící se klienti obstarávají provoz, to znamená, že si vaří, uklízí, chovají různá hospodářská zvířata. V dalších fázích léčby, mohou v blízkém okolí docházet na brigádu, najít si práci. Samotná léčba trvá cca jeden rok a po celou dobu společnými silami pracují na skupinových sezeních. V léčbě závislostí na nelegálních drogách, je tato forma léčby, nejúčinnější...
Je opravdu hodně lidí, kteří na tom byli stejně jako Vy a stejně jako Vy, si nevěděli rady se svým životem a tím jak se zbavit drogového světa, přátel...  Dnes je jich opravdu hodně, kterým se to podařilo, a žijí své spokojené životy bez drog. Můžete se o to pokusit také...
Pro Vaší lepší představu o TK, uvádím odkazy, na které se můžete podívat :
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn).html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk).html
Pokud byste se chtěla na něco pro upřesnění dále doptat, klidně pište. Doporučuji se nad vším zamyslet... Rádi Vám poradíme jak postupovat dále ve zprostředkování nástupu.
Zatím se mějte hezky a ozvěte se.
S pozdravem Markéta K.