odvykání rivotrilu
olinka
Beru rivotril 10 let3krát denně 3 tabletky 0,5mg.Podařilo se mi vysadit jednu a čtvrt tabletky.Dále už na to nemám sílu.Hlavně večer namohu usnout a mám strašné tlaky v hlavě.Mám paranoidní schizofrenii.Psychiatr mi řekl,že to musím vysadit,nechápu,že mi ho vůbec nasadili s takovou diagnozou.Přitom jsem slyšela,že u vysazování se bere současně lék podobný,který není navykový např.xanax.ale po tom mě bolí žaludek.Neznáte něcojiného.A chtěla bych vědět jestli to potom je snažší to vysazování.

Odpověděl: Alena Trojáčková
Zdravím Vás. Pokud psychiatr navrhl vysazení Rivotrilu, jistě navrhl také schéma, jak ho postupně vysazovat. Jedná se o lék (benzodiazepin), který by neměl být vysazován náhle a bez lékařského dohledu. Protože by mohlo dojít k znovuobjevení příznaků, pro které byl původně užíván, a to ještě ve větší síle a závažnosti. Některe zdroje uvádějí, že lze převést závislého pacienta na ekvivalentní dávku diazepamu, který působí velmi dlouhodobě a jehož dávkovaní lze dobře upravovat a snižovat. Ale pozor i diazepam je návykový, stejně jako další benzodiazepiny - i léčivý přípravek Xanax obsahuje benzodiazepin!!! A jejich vysazovaní je stejně náročné jako vysazovaní Rivotrilu. Nicméně pokud je v rukou lékaře, lze se většině nepříjemných stavů vyhnout.