jak zacit znovu zit normalni zivot
lada
Dobry den zacal sem brat pervitin jen pro sexualni zlepseni jen obcas. bilo to jen expermentovani ktere se mi dost vimklo a zacali se kolem me dit zvlastni veci ktere me zajamali .dopadlo to tak ze sem prisel o vse na com mi zalezelo a spachal sem sebevrazdu-.ktera se mi nepovedla .zozhod sem se z drogama skoncovat .vim ze drogi jsou svinstvo a i kdyz sem je sam bral .mozna je to pokritectvi ale vzdy sem byl proti drogam a nechapu proc tady nejsou tresty jak thajsku.otazka.sem presvecen ze stim chci skoncit a darisemito 20 dni a pak zniceho nic sem jak jinej clovek a musi si to koupit.nehapu a dost me to stve a pak toho zase lituju. skousel sem vsechno mozni ale vzdy to dopadne stejne- dekuji za odpovet.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
píšete, že byste rád s pervitinem definitivně přestal, ale nějak se vám to nedaří a vždy si po pár dnech/týdnech zase dáte. Také zmiňujete, že už jste vyzkoušel všechny možné způsoby jak přestat, ale nic nezafungovalo.
Víte, stává se celkem často, že ačkoli člověk už nějakou dobu abstinuje a abstinovat chce, chutě ho doženou a nakonec si dá. Takovéto opakované pokusy, kdy člověk selhává musí být dost vyčerpávající a frustrující. Napadá mě, jestli jste také zkoušel abstinovat s pomocí terapeuta, který se na léčbu závislostí specializuje. Mohla by to být jedna z variant, jak abstinenci udržet dlouhodobě. S podporou odborníka by se vám určitě opakované chutě na pervitin snáze zvládaly. V případě pravidelného ambulantního kontaktu byste mohl řešit svou aktuální situaci a osvojit si také mechanismy a postupy chování, které by riziko opětovného užití pervitinu výrazně snižovaly. Pokud byste měl zájem vyzkoušet tuto variantu cesty k abstinenci, nebo v případě, že jste se již se závislosti léčil, zkusit ji znovu (což je mimochodem dobrá volba), doporučila bych obrátit se na nejbližší kontaktní centrum pro uživatele drog. Určitě vás nasměrují k vhodnému odborníkovi, který ve vašem regionu poskytuje ambulantní léčbu. Nevím, jestli máte představu, kde u vás nejbližší kontaktní centrum je, ale když se podíváte na stránky www.drogy-info.cz vpravo do rubriky Mapa pomoci, můžete si dostupné centrum vyhledat. Nebo znovu napište a my vám někoho doporučíme.
Přeji hodně štěstí a ať to zvládnete.