dodatek
Moffina
zapoměla jsem vám napsat že oba uživali ob den za den až 10 čar.Bydlí u mě s vidinou že je tu možnost přestat,nemají zde přístup ale nedělá jim problém někam si proto zajet.Mám malou dceru,nechci se popř dostat do problému ale zároven jim chci pomoct,každý je odsoudil,že na to nemají,Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
před malou chvílí jsem Vám odpověděla Váš předešlý dotaz, k Vašemu dodatku...
Nemyslím si, že je v pořádku, pokud s vámi dotyčné osoby sdílí společnou domácnost a to především s ohledem na malou dceru. Není neobvyklé, že díky konzumaci drog se nezletilé děti odebírají z péče... Vy sama sice drogy neberete, nicméně necháte u sebe přebývat dvě závislé osoby. Toto bych asi velmi zvážila. Nejenom, že se touto situací může začít zaobírat OSPOD (orgán sociálně-právní ochrany dětí), ale především to představuje samotné a přímé riziko pro Vaši dceru. Může najít někde pohozené psaníčko a zkonzumovat ho apod...
Chápu, že máte kamarády ráda a ráda byste jim pomohla. To je od Vás moc hezké. Nesmíte, ale zapomínat na sebe a svou dceru. Pomáhat závislým osobám není nic lehkého a pro pomáhající osoby to vždy představuje určité množství rizik... Aby Vaše pomoc byla účinná a pro Vás především bezpečná, doporučuji a to co nejdříve, se obrátit na nějaké zařízení a poradit se jak dál...
V první odpovědi máte kontakt na kolegyni v Praze. V tuto chvíli zatím stále nevím, zda je Praha vyhovující či ne. Pokud žijete někde jinde, můžete navštívit Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog, ty ve svých službách nabízí i bezplatné a anonymní poradenské služby pro rodinu a další blízké osoby uživatelů... nebojte se jich využít. Nemusíte se prokazovat žádným průkazem totožnosti a o všem se poradit zcela anonymně.
Napište mi, o jaká města by šlo, napíšu Vám kontakty. Zatím se mějte hezky a buďte opatrná!
S pozdravem Markéta K.