závislost
Moffina
Dobrý den chtěla jsem se zeptat.Mám dva kamarády kteří jsou zavisli na pervitinu nitrižilně jeden 2 roky a druhý 20 let.Nejdelší jejich abstinence byla 3týdny.Snaží se ale já jako laik si myslím že je to vše o psych.a kdyby chtěli tak že i přes všecho to,co by je čekalo v abstinenci by to zvladli.Ten co užívá 20 let,tak do léčebny nechce,že nechce potkávat takové lidi jak je on.A ten druhý mě říká,že potkal mě má mě rád a jsem pro měj motivace s tím přestat.Ani jeden z nich mě to nevysvětlil tak abych to jen z pulky pochopila,myslím si že jsou to jen řeči a pak jak je perioda 3 až 4 týdnu,tak si stejně dají.Prosím Vás o radu jsou to chlapíci který znám několik let a mám je ráda.popř dá se někde zajít aby mě to někdo vysvětlil tak abych to pochopila.Jaká je uspěštnost toho,když se nechcou léčit a chtějí to udajně zvládnout sami.Je to tak jak si já myslím,že je to o psych,nebo tělo to vyžaduje.Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Tážete se, jak je to s pervitinem. Můžete se podívat a pročíst si více informací o této látce celkově zde: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Pervitin je látkou, na kterou vzniká závislost psychická. Neznamená to ale, že je to nějak výrazně lehčí nežli u látek, na kterou je vypěstován i návyk fyzický. Nutkavá potřeba užití je tak silná, že dotyčné závislé osoby velmi snadno silné touze podlehnou. Sama jste to u kamarádů mohla vidět, popisujete, že vždy vydrží bez pervitinu cca 3-4 týdny... Nemohu tvrdit, že neexistují osoby, které to nezvládli sami. Nicméně, vždy s odbornou pomocí je větší šance abstinenci udržet trvale. Závislost na čemkoli, je ve velké většině případů pouze ,,zástupný problém", pokud dotyčná osoba sama v sobě nerozkryje jaký je ten jeho, těžko pak do budoucna bude vědět před čím se má chránit apod... s terapeutickou podporou to jde vše mnohem snáze, rychleji a bezpečněji. U těch, kteří se o to pokouší sami, není neobvyklé, že se opakovaně k droze po kratších i delších pauzách vrací, málo kdy ale dokážou udržet abstinenci s trvalým účinkem.  Také se může stát, že se sice nevrátí k primární droze, ale vymění ji za jinou (tvz. přesmyk závislosti) - např. pervitin za alkohol, pervitin za THC, heroin za pervitin atd...
Pokud byste si o tom chtěla zajít někam více popovídat, ráda Vám doporučím vhodný kontakt, potřebuji jen vědět, kde by to mělo být (neuvedla jste žádné město).  Zdali pro Vás není problém Praha, můžete si zajít přímo do naší specializované poradny pro blízké osoby uživatelů nelegálních drog (kontakt níže). Zda žijete někde jinde, napište ještě jednou a uveďte, jaká města máte dobře dostupná.
Poradna pro rodiče, partnery a blízké osoby, o.s. SANANIM
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
mapa
Telefon: +420 284 824 234
Fax: +420 284 824 235
GSM: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba : PO až PÁ 9,00 - 19,00
Bezplatně, nutno objednat.
Více info zde : http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem Markéta K.