droga ?
tereza
dobrý den chtěla bych se jen zeptat.. pampeliška .. to může bejt taky droga nebo to s normální pampeliškou nemá vůbec nic společnýho ??? před hodinou sem potkala kámoše.. a říkal že si sehnal pampelišku.. že si ji vzal.. a že je uplně mimo jestli mu nepomůžu a nedovedu ho domu... co to je ta pampeliška?? jaký to má účinky a vliv na člověka...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Abych pravdu řekla, že tak o droze, která by byla pod názvem pampeliška, jsem neslyšela, což nevylučuje, že něco takového existuje. V současnosti se objevila řada nových syntetických drog pod nejrůznějšími názvy, a obávám se, že v současné překotné době, která přeje těmto různým derivátům, o kterých není leckdy známa ani tak zásadní informace, jako je jejich složení, není možné mít vždy aktáulní přehled o všech těchto látkách, zvláště jejich slangových názvech :( byť se v rámci této poradny snažíme.
Sama pampeliška má sice různé léčivé účinky, ale jako psychotropní látka nepůsobí. Takže Váš kamarád požil určitě něco jiného, pokud tedy nebyl ve stavu dojít sám domů - nicméně já nejsem schopná zhodnotit, co to mohlo být a proč se Vám zmiňoval o pampelišce.
Možná bychom se něčeho dobraly, pokud mi napíšete, jak kamarád vypadal, jak se choval, zda máte informace, že má zkušenost s nelegálními drogami, zda po této zkušenosti (kterou jste popsala), měl nějaké psychické nebo zdravotní potíže... a podobně. Jinak se obávám, že nemůžeme moc sloužit. Je mi líto.