přenesení učinné látky na dítě,at aktivní nebo neaktivní
velka mama
Dobrý den,nedostala jsem dostačující odpověd na svůj dotaz....Ptala jsem se,když je rodič dlouhodobým a vnitrožilním uživatelem pervitinu,sdílí jedno lože s dvouapůlletým synem zda je možno pusou,polibkem,dotykem upocenými dlaněmi,může malý nechtěně olíznout pot nebo jinou možností přenést učinné omamnné látky pervitinu,at aktivní nebo neaktivní a tím způsobit závislost mého malého syna????nebo to zkusím přeformulovat,jakym jiným způsobem lze ohrožovat zdraví mého syna,pokud dítě žije s fetákem???vím,že když je člověk pod vlivem,tak to nejakým způsobem ze sebe vylučuje,potí se apod.ve slinách,líbáním nebo jinym způsobem...může to nějak ohrozit zdraví dítěte,vím,že je to řazeno mezi mozkové a nervové stimulanty,porad te mi???dekuji

Odpověděl: Tomáš Nedvěd
Dobrý den,
zřejmě jserm se nevyjádřil dost srozumitelně. Přenést účinnou látku tímto způsobem nelze. V tomto ohledu můžete být klidná. Závislí rodiče mají často závislé děti z jiného důvodu - částečně díky dědičným dispozicím, ale především je to způsobeno neschopností závislých rodičů vytvořit pro dítě stabilní bezpečné prostředí, které je nezbytné k tomu, aby z dítěte mohl vyrůst zralý (tedy nezávislý a samostatný) dospělý. Pokud máte pocit, že váš syn je touto situací ohrožen, váš pocit je dost možná správný. Dívejte se ale především na to, jaký je váš partner rodič. Jak bezpečně a stabilně se v tomto vztahu cítíte vy? Jak moc se na něho můžete spolehnout, že se o vás oba v obtížných situacích postará? Pokud si představíte, že vy sama jste malým dítětem, chtěla byste, aby váš partner byl vaším rodičem? Pokud se při odpovědích na tyto otázky objeví pochybnosti, věřte tomu, že váš syn je vnímá také. To sice přímo neohrožuje jeho fyzické zdraví, ale zdravý psychosociální vývoj to ohrožovat může. Mimochodem, spokojené dítě se pozná především podle toho, že má spokojenou matku ;-).
V poznámce uvádíte město, které je pro Vás dostupné. Doporučuji obrátit se na plzeňské kontaktní centrum pro uživatele drog, kde pracují i s rodinnými příslušníky závislých - můžete se tam zajít bezplatně a anonymně poradit, co v dané situaci můžete udělat. Níže uvádím kontakt.
Přeji hezký den.
Tomáš Nedvěd
Plzeň, Kontaktní centrum
Centrum protidrogové prevence a terapie, o. p. s.
Havířská 11, Plzeň, 301 00
telefon: 377421374
Mgr. Dagmar Špillerová
http://www.cppt.cz