Závislost
meibelin
Můj syn je závislí na mariuaně je mu dvacet pět let má problémy které nepřiznává na doporučení od psychologa kterého jsem navštívila je vhodná léčba . Ale nevíme jak syna přesvědčit že to sám nezvládne . Podle rady jsem syna dokonce vyhodila z bytu nemá tam totiž užívací právo .A on to vydrží chvilku nás nekontaktovat a pak to začne pořád dokola sms jak nás miluje jak mu chybíme a mě jako mámě je hrozně to jistě chápete co prožívám je ještě nějakej systém nebo rada nebo fígl co ještě udělat aby šel na to léčení?Děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
žádné zázračné a jednoduché návody bohužel neexistují. Je mi líto, chápu, že je to pro vás, jako matku, těžká situace. Co bych vám v prvé řadě doporučila je, abyste byli ve svých postojích a nastavených hranicích důslední a nenechali se synem manipulovat, ačkoli je to nepochybně náročné. Neuvádíte, jaké další konkrétní problémy (mimo toho kouření marihuany) jste se synem řešili a vedly vás k rozhodnutí vykázat ho z domu. Pokud však podmínkou pro to, aby syn u vás mohl opět bydlet, je jeho léčba a abstinence, zkuste vytrvat. Často právě ztráta zázemí a učitého komfortu bývá dobrou motivací pro to, aby závislý své postoje a priority přehodnotil a pokusil se o nějakou pozitivní změnu. Někdy to bývá "běh na dlouhou trať", ale jak již jsem psala, rychlá a snadná řešení v tomto ohledu nefungují. Možná by vám v tomto nelehkém období pomohlo být v kontaktu s nějakým odborníkem pravidelně a moci operativně řešit své další kroky podle toho, jak se situace bude vyvíjet. Určitě byste tím získali i oporu pro sebe, která je určitě potřebná. Můžete být nadále v kontaktu s psychologem, kterého jste již navštívila, případně se můžete obrátit na některou specializovanou poradnu, která se zaměřuje na pomoc rodinám a blízkým závislých. Vzhledem k tomu, že nepíšete, kde bydlíte, nemohu vám nikoho konkrétního doporučitt, ale když se ještě ozvete, vhodné zařízení vám vyhledáme.
Přeji hodně štěstí a sil.