Jak říc ne
Miša
Zdravím jsem student 1.ročníku atuomobilní a chtel bych po střední škole do armády a taky jsou kouřil marihuanu ale ted co zajdu za kamošem do karáže pokecat(máme společné zájmy)tak mi nabýdne panáka ale taky marihuanu ale já se snažím odmítat a mám strach že kdybych mu řekl že nechci potřebuju do armády zdravé plíce a čistou krev a udržet si kondičku(jsem hoden sportovec) tak mu říc že to prostě nechci ale mám strach že to nepochopí děkuji za odpověd

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Mišo.
Já bych si tím, zda kamarád vaše odmítnutí alkoholu a THC pochopí, zase tolik hlavu nelámala. Zdá se, že vy v tomto směru máte poměrně jasno, což je podstatné, kamaráda bych tedy na vašem místě postavila před hotovou věc. Prostě bych mu řekla, že s hulením a panákama jsem skončil, protože mě to přestalo bavit a mám jiné priority. Kamarádovi víc vysvětlovat, nebo se dokonce omlouvat, nemusíte, prostě opakovaně trvejte na svém. Mimochodem, dobrý kamarád by vás do ničeho, co sám nechcete, neměl nutit a měl by vaše rozhodnutí umět respektovat. A zvláště, pokud aktivně sportujete, jsou důvody, myslím, zcela jasné.
Také by asi bylo rozumné, s kamarádem, (nebo kamarády), se stýkat v prostředí, kde se THC ani alkohol neužívá a nebude vám nabízen.
Nebojte se, určitě to zvládnete, nehledě na to, že časem kamarády nějaké přemlouvání vás a naléhání přestane bavit a prostě to budou brát jako fakt.
Nu, držím palce, ať se daří.