Jak pomoci kamaradovi
Gabriella
Chtela bych pomoci kamaradovi ktery bere asi 3,mesice extazi ae nevim jak. Chce prestat!. Ale do lecebny nechce . Budu moc rada za pomoc .

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
je hezké, že máte snahu kamarádovi pomoc. Pokud on sám mám zájem na tom, aby se svým životem něco udělal a vzdal se konzumací drog (ale odmítá nástup do pobytové služby), může využít odborné pomoci ambulantní formou. Pobytové programy to sice zcela nenahradí, nicméně stále lepší varianta nežli se neléčit vůbec.
Vám bych doporučila se též obrátit na zařízení, které pracuje s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog. Pomáhat další osobě s tímto problémem není úplně snadné a mnohdy to pro pomáhajícího představuje i možná rizika. Aby Vaše pomoc byla účinná a pro Vás bezpečná, bylo by dobré se poradit jak na to a čemu se případně vyvarovat.
Bohužel, neuvádíte, odkud jste. Pokud je pro Vás dostupná Praha, můžete se obrátit na naše zařízení. Kontakty níže. Pokud ne, napište ještě jednou a uveďte, kde žijete. Doporučíme Vám jiné vhodné kontakty.
Denní stacionář, o.s. SANANIM
Janovského 26
Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Telefon:     +420 220 803 130
+420 220 800 041
Fax:             +420 266 710 489
GSM:           +420 605 212 175
e-mail:         stacionar@sananim.cz
Pondělí: 8.00 - 16.00
Úterý: 8.00 - 17.00
17.00 - 18.30 - rodič. konzultace
Středa: 8.00 - 16.00
Čtvrtek: 8.00 - 16.00
Pátek: 8.00 - 15.00
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Vstupem do tohoto zařízení se kamarád ničím nezaváže. Může se přijít pouze informativně podívat, zda by tato forma pomoci byla pro něj vyhovující a po té svobodně rozhodnout, zda dalších služeb využije či ne. Není třeba žádné lékařské doporučení a není třeba se objednávat. Stačí přijít úterý nebo čtvrtek v čase 10.30 - 12.00 na tvz. motivační skupinu. Více informací viz výše uvedený odkaz.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Café Therapy
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon:     +420 284 824 234
Fax:            +420 284 824 235
GSM:          +420 739 268 527
e-mail:        rodice@sananim.cz
Provozní doba : Po až Pá 9,00 - 19.00
Kontaktní osoba : Mgr. Čtrnáctá Štěpánka
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zde je třeba se nejdříve telefonicky objednat, vše bezplatně.
Pokud budete potřebovat kontakty jiné, napište. Zatím se mějte hezky, buďte opatrná.
S pozdravem Markéta K.