Marihuana
Alex
Dobrý den,
asi před více než půl rokem jsem si dával s kamarádem tradičního večerního jointa (téměř každý den po dobu více než 30 dní). Poté jsem měl pouze příležitostně a během posledních 5 měsíců jsem si dal zhruba 20-30x ... nekouřím cigarety (poslední cigaretu jsem měl těsně před novým rokem), alkohol piji třebas jednou týdně (naposledy jsem měl před třemi týdny). Myslíte si, že takovéto množství marihuany má na mě negativní vliv (samozřejmě, že má, ale zajímalo by mě, jakým způsobem)? Na jak moc bych to měl omezit, aby mi marihuana nějakým výraznějším způsobem neohrožovala plíce a ostatní orgány? Co třeba takové kouření marihuany 1-2x týdně? Rozhodl jsem se totiž pro lepší život a rapidně omezit \"drogy\".
Předem Vám děkuji za odpověd,
s pozdravem
Alex, 20 let

Odpověděl: Tomáš Nedvěd
Dobrý den,
na váš dotaz neexistuje jednoduchá odpověď. Vy se ptáte především na to, jaký vliv má kouření marihuany na vaše fyzické zdraví. To je velmi individuální. Zdraví nikdy neovlivňuje jeden faktor, ale celý životní styl, navíc řada věcí je dána i dědičností. Nezapomínejte však na to, že s kouřením marihuany jsou spojena i jiná rizika. Marihuana, jako každý halucinogen, má dost nevyzpytatelný účinek a může snadno spustit spoustu psychických poruch. Namátkou úzkostné stavy nebo panické ataky, deprese a nezřídka i psychózy. Dost nepříjemné (a nebezpečné) mohou být také flashbacky - například za volantem. Další riziko představuje konflikt se zákonem. Někdy se u nás zapomíná na to, že marihuana je stále nelegální droga.
Suma sumárum: Neexistuje bezpečné množství a frekvence užívání. Vždy se dá jen snižovat riziko s užíváním spojené. Za to, že jste každodenní kouření takhle výrazně zredukoval si jistě zasloužíte uznání, ale ruku na srdce - ke zdravému a bezpečnému životnímu stylu to má ještě daleko ;-). Rozhodně však jdete správným směrem.
Hodně štěstí.
Tomáš Nedvěd