Pervitin
Julius
Dobrý den, kamarád je závislý na pervitinu a konečně se rozhodl přestat. Neužívá ho už třetí den. Chtěla jsem se zeptat zda je možné, aby se ze závislosti dostal sám bez pomoci lékařů, protože si neplatí zdravotní pojištění. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Je chvályhodné, že má kamarád snahu se z pervitinu dostat.
Z praxe máme spíše zkušenosti, že pokud se závislé osoby neléčí, velmi těžko se pak drží abstinence s trvalou účinností. Také se velmi často stává, že závislost na primární droze snadno zamění za drogu jinou. V podstatě je to po té stejné motání se v začarovaném kruhu. S odbornou pomocí, by měl rozhodně mnohem větší šance, aby své potíže vyřešil jednou provždy.
Dnes léčbu závislostí neřeší pouze zdravotnická zařízení, ale i plno neziskových organizací, které nejsou zdravotnickými zařízeními, tudíž nejsou navázáni na zdravotní pojišťovny. Myslím, že by bylo zcela nejrozumnější, kdyby se obrátil na nejbližší Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog a poradil se o možnostech pro něj.
Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit na naše K-centrum, zde kontakt :
Kontaktní centrum, o.s. SANANIM
Na Skalce 819/15
Praha 5
mapa
Telefon: +420 283 872 186
Fax: +420 283 872 258
e-mail: kacko@sananim.cz
Provozní doba :
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Více zde : http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Veškeré služby jsou bezplatné, nezávazné a možno i anonymní. Nemusíte se předem objednávat, stačí pouze přijít během provozní doby. Pokud by to kamarádovi pomohlo, můžete jej doprovodit.
Zdali žijete někde jinde, napište ještě jednou a uveďte, jaká města máte v dobré dostupnosti. Budu ráda, když se ještě ozvete a napíšete, jak to dál vypadá a zda jste Káčko navštívili.
Držím palce!
S pozdravem Markéta K.
P.S. jelikož pomáhání závislým osobám sebou vždy přináší plno případných rizik i pro ty co pomáhají, doporučuji, abyste Vy sama navštívila kolegyni (Mgr. Čtrnáctá Štěpánka), která se na práci s blízkými osobami uživatelů specializuje. Aby Vaše pomoc byla účinná a také pro Vás bezpečná, se mi to jeví jako velmi rozumné...
Na tomto odkaze více info a také kontakt :  http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Mějte se hezky a buďte opatrná.
M.K.