drogy
jiřina
našla jsem u syna injekční stříkačku je mu 18 let.začínají se ztrácet věci z domova má během 2 dnu rychle utracený peníze a stále je na něco potřebuje.nechce se ale svěřit na co potřebuje tolik peněz.když se ho zeptám za co utrácí tak mě odpoví že dluží kamarádum.tomu ale moc nevěřím.nic si na sebe nekoupí a žádná darovaná věc co se mu koupila co měla nějakou hodnotu tak nemá.prosím poradíte mi co mám dělat nevím si vubec rady.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Dobře, že píšete. Dle toho co jste uvedla, to vypadá, že Váš syn, má opravdu problém. I když přes internet a touto formou poradenství to samozřejmě objektivně zhodnotit nelze.
Doporučuji se pokud možno co nejdříve obrátit na kolegyni, která se velmi úzce specializuje na práci s rodiči uživatelů nelegálních drog. V osobním kontaktu budete mít mnohem více prostoru probrat vše co je třeba a poradit se o dalších vhodných krocích. Toto nebývají snadné situace, proto doporučuji nebýt na to sama. Nejenom, že se poradíte, doplníte chybějící informace, ale také získáte podporu, což si v takto náročném období jistě také zasloužíte.
Pokud syn v tuto chvíli není přístupný komunikaci, natož využití odborné pomoci, nezoufejte. Uživatelé drog mají své různé etapy. To, že to nejde dnes, neznamená, že za nějaký čas pomoc nepřijme. Proto je dobré být v průběžném kontaktu s odbornou pomocí, zvažovat veškeré kroky, být připravena na moment, kdy to půjde... Jak toho docílit a jak to poznat, se bohužel nedá shrnout do pár obecných vět. Proto jak jsem již psala, doporučuji se obrátit na kolegyni. Osobní kontakt je v tomto směru zcela nejúčinnější...
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Café Therapy
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon: +420 284 824 234
Fax: +420 284 824 235
GSM: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá (nutno se předem objednat)
Provozní doba : PO až PÁ 9,00 - 19,00
Je zapotřebí nejprve se s poradnou spojit a na první konzultaci předem objednat. Veškeré služby jsou bezplatné. Více informací naleznete zde :
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zdali žijete někde jinde, napište ještě jednou a uveďte prosím, jaká města máte v dobré dostupnosti. Pokusíme se Vám vyhledat a doporučit jiné zařízení, na které byste se mohla obrátit. Nebo se sama můžete podívat do databáze kontaktů zde www.drogy-info.cz - rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj - město - Kontaktní centrum.
Vyberte si to, které Vám bude lokalitou vyhovovat.
Veškeré Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog nabízí mimo jiné i bezplatné, nezávazné a lze i anonymní poradenství rodičům a dalším blízkým osobám. Nebojte se jich využít.
Zatím se mějte hezky. Pokud budete mít chuť, můžete napsat, jak se vše dál odvíjí a zda jste odborné pomoci využila. Držím palce!
V případě potřeby se na nás můžete kdykoliv obrátit. Hodně sil...
S pozdravem Markéta K.